تبیان، دستیار زندگی
لژیونر موفق فوتبال ایران که نزدیک به ده سال مستمر در فوتبال آلمان بازی می‌کند در حال حاضر عضو اینتراخت فرانکفورت آلمان است........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مثل کریمی به پرسپولیس برمی گردم

مهدوی‌كیا  در تركیب ، کریمی روی نیمکت

لژیونر موفق فوتبال ایران که نزدیک به 10 سال مستمر در فوتبال آلمان بازی می‌کند در حال حاضر عضو تیم اینتراخت فرانکفورت آلمان است. وی پس از رفع مصدومیت مدتی است به تیم ملی بازگشته و اتفاقا در اولین بازی خود در بازگشت به تیم ملی گل زیبایی را هم به کره شمالی زد.

"مهدی مهدوی کیا" بازیکن ارزنده‌ای که گل زیبایش مقابل تیم ملی آمریکا در جام جهانی 98 هنوز در اذهان مردم است از همه جا سخن گفت که ماحصل این گفتگو در قالب مصاحبه‌ای خواندنی پیش روی شماست.

- در آخرین بازی اینتراخت نیمکت‌نشین بودی ، دلیل خاصی داشت؟

در طول تمرینات قبل از بازی کمی مصدوم شده بودم اما این مصدومیت به حدی نبود که نتوانم بازی کنم. مربی تیم روز قبل از بازی در این مورد با من صحبت کرد و این اطمینان را به او دادم که مشکلی برای بازی ندارم ولی ایشان صلاح دید که من در ترکیب تیم نباشم و من هم اعتراضی ندارم و سعی می‌کنم به جای اعتراض کردن تمرینانم را چند برابر کنم تا باز هم به ترکیب اصلی برگردم.

- ولی در این بازی با نتیجه سنگین 5 بر صفر شکست خوردید؟

اختلاف فنی ما با وردربرمن 5 گل نبود اما متاسفانه روز بازی، روز خوب ما نبود و مثل اینکه تیم شکه شده بود و هیچکس نمی‌توانست بازی خود را انجام دهد.

- تا چه وقت در اینتراخت می‌مانید؟

فعلا که با این تیم قرارداد دارم و نمی‌توانم این تیم را ترک کنم ولی اگر پیشنهاد خوبی برسد آن را بررسی می‌کنم.

- مثل اینکه اینترخت در لیگ جاری اوضاع رو به راهی ندارد؟

نه این‌طور نیست که شما می‌گویید، تیم ما توانایی فنی بالایی دارد و مطمئن باشید تا انتهای فصل که راه زیادی پیش‌رو داریم موقعیت خودمان را در جدول بهتر می‌کنیم و تا رده‌های بالای جدول صعود می‌کنیم.

- کدام تیم امسال در بوندس لیگا شانس قهرمانی دارد؟

به نظر من قهرمانی این فصل باز هم به بایرن مونیخ می‌رسد چون این تیم کم‌کم خود را به صدر جدول نزدیک کرده و این توانایی را هم دارد که مقام اول این فصل شود البته آنها در ابتدای لیگ و با توجه به اینکه کلینز من تازه این تیم را تحویل گرفته بود کمی مشکل داشتند ولی در حال حاضر به اقتدار واقعی خود رسیده‌اند.

مهدی مهدوی کیا

- لیگ برتر ایران را هم دنبال می‌کنی؟

نتایج را پیگیری می‌کنم اما بازیها را کامل نمی‌توانم ببینم چون تمرینات و زمان بازی به من اجازه نمی‌دهد بازیها را تماشا کنم ولی نتایج پرسیولیس را کامل دنبال می‌کنم و حتی متوجه شدم که در اولین بازی جام حذفی هم پیروز شد تا در مرحله بعد به مصاف سپاهان برود.

- این تیم توانایی قهرمانی را دارد؟

پرسیولیس همیشه پرسپولیس است و در هر شرایط تیم‌ها به قدرت این تیم آگاهند و می‌دانند که چگونه به مصاف پرسپولیس بیایند. پرسپولیس با توجه به حمایت هوادارانش همواره یکی از قدرتهای فوتبال ایران بوده و طی سالهای گذشته همواره یکی از مدعیان بوده و امسال هم مستثنی از سال‌های گذشته نیست و پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است.

- رفتن قطبی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قطبی یکی از مربیان خوب و بین‌المللی که آمده بود و پس از سالها در ایران مربیگری کند.  او دانش خوبی داشت و  همان طور هم که دیدید سال گذشته با توجه به دانش و مدیریت خوب او در امور فنی پرسپولیس پس از 7 سال دوباره قهرمان شد و قطعا پرسپولیس امسال با توجه به اینکه بازیهای لیگ قهرمان آسیا را دارد به این مربی بزرگ نیاز داشت ولی چون از نزدیک در این تیم نبودم، نمی‌توانم نظری بدهم در این خصوص مدیران پرسپولیس بهترین پاسخ را می‌توانند بدهند.

- افشین پیروانی توانایی هدایت پرسپولیس در ادامه لیگ را دارد؟

هر چه باشد او یک پرسپولیسی قدیمی و اصیل است و چون سالها در این تیم بازی کرده و از ابتدای فصل هم با پرسپولیس بوده و به تمام داشته و نداشته این تیم آگاه است و در این اوضاع بحرانی بهترین نفر برای هدایت پرسپولیس بود. فقط اینکه افشین پیروانی باید بداند نیمکت فعلی پرسپولیس نیاز به مربی قوی و با دانش دیگری هم دارد که هر چه سریعتر باید به نیمکت پرسپولیس اضافه شود و چون پرسپولیس در ادامه لیگ باید روزهای حساسی پشت سربگذارد.به نظر من  در کل اگر پیروانی مربی بزرگی را کنار خود بیاورد موفق‌تر خواهد شد.

- علی کریمی بازگشت خوبی به پرسپولیس داشته، امکان این هست که شاهد حضور مهدوی کیا در پرسپولیس باشیم؟

در فوتبال امکان هر چیزی وجود دارد و شاید من هم به زودی به پرسپولیس برگشتم ولی شک نکنید در تیم محبوبم از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کنم آن هم در ورزشگاه آزادی و در حضور هواداران.

مهدوی کیا و بازگشت به پرسپولیس

- اوضاع فعلی تیم ملی را چه طور می‌بینی؟

تیم ملی که شرایط خوبی دارد و حدود 11 بازی است که شکست نخورده است و این یعنی اوضاع خوب و روبه راه دایی در راس هرم تیم ملی به خوبی این تیم را متحول کرده است و در حال حاضر هم یکی از مدعیان اصلی صعود به جام جهانی هستیم و اگر تا انتهای راه همین روند را داشته باشیم تیم اول گروه خواهیم بود.

- اما در آخرین بازی به خاطر کسب تساوی مقابل امارات باید خوشحال می کردیم؟

امارات را نباید دستکم گرفت آنها بعد از تغییر در کادر فنی متحول شده و آمده بودند تا با تمام قدرت ایران را شکست دهد تا برای صعود امید داشته باشند به همین خاطر فشار زیادی بر تیم ما وارد کرد ولی با انجام یک بازی منطقی فشار آنها را مهار کردیم و توانستیم به هدف‌مان برسیم.

- کریم هم که پس از سالها با گل به تیم ملی برگشت؟

او واقعا سوپراستار است و در حال حاضر هم بهترین بازیکن ایران است و از تجربه‌اش به بهترین نحو استفاده می‌کند. دیدید که در اوج حساسیت بازی چه گلی به امارات زد.

منبع : نود