تبیان، دستیار زندگی
1383 موزه جانباز با فضای صورت باز و بسته افتتاح می شود موزه آثار جانبازان به عنوان یك موزه با فضای بسته و باز به زودی كار خود را آغاز خواهد كرد. موزه جانباز كه از اواخر سال 82 كار ساخت آن آغاز شده بود در حال حاضر مراحل چینش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 31 مرداد ماه 1383

موزه جانباز با فضای صورت باز و بسته افتتاح می شود

موزه آثار جانبازان به عنوان یك موزه با فضای بسته و باز به زودی كار خود را آغاز خواهد كرد.

موزه جانباز كه از اواخر سال 82 كار ساخت آن آغاز شده بود در حال حاضر مراحل چینش داخلی را پشت سر می گذارد و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد. این موزه از فضای باز حیاط و فضای بسته ساختمان برای نمایش آثار استفاده خواهد كرد. سرپرستان آن در تلاشند تا با موافقت شهرداری آثاری از این موزه را در خیابان های اطراف موزه هم به نمایش درآورند.

در این موزه بیشتر آثار هنری جانبازان شامل نقاشی، خط، نقش برجسته، تندیس و آثار حجمی و همچنین مدال هایی كه در سطح كشوری و بین المللی در سال های اخیر به جانبازان اختصاص یافته به نمایش در می آید.

در فاز دوم ساخت این موزه نگارخانه ای برای نمایش موقت آثار مربوط به جانبازان، جنگ و جانبازی احداث می شود.

همچنین كتابخانه ای در آن موزه راه اندازی خواهد شد كه شامل كتاب ها و بانك اطلاعاتی جنگ، جبهه، جانبازی و پایان نامه های جانبازان است، بخشی از این موزه نیز به آثاری اختصاص دارد كه بازتاب واقعه عاشورا و رشادت های حضرت ابوالفضل در هنرهایی چون نقاشی، ادبیات، تعزیه و هنرهای حجمی است.

این موزه به زودی از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس منتشر می شود.