تبیان، دستیار زندگی
وحید شمسایی، فدراسیون فوتبال و تیم فوتسال کشورمان به عنوان بهترین های سال 2008 قاره آسیا انتخاب شدند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فدراسیون فوتبال و تیم فوتسال در جمع بهترین های سال 2008؛

شمسایی مرد سال فوتسال آسیا شد

وحید شمسایی، عباس ترابیان

وحید شمسایی، فدراسیون فوتبال و تیم فوتسال کشورمان به عنوان بهترین های سال 2008 قاره آسیا انتخاب شدند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، مراسم انتخاب برترین های فوتبال و فوتسال آسیا عصر روز سه شنبه در شانگهای چین برگزار شد که طی آن فوتبال ژاپن با کسب 5 عنوان بیشترین جوایز سال 2008 این قاره کهن را از آن خود کرد. فوتبال ایران هم با کسب 3 عنوان در رده دوم قرار گرفت و فوتبال ازبکستان نیز با کسب 2 جایزه در جایگاه سوم قرار گرفت. فوتبال کشورهای امارات، مالزی و سوریه هم هرکدام یک عنوان را از آن خود کردند.

از سوی دیگر در بخش پایانی این مراسم که مهمترین جایزه فوتبال آسیا اعطا شد، سرور جپاروف هافبک تیم ملی فوتبال ازبکستان و باشگاه کوروچی (بنیاد کار) عنوان بهترین بازیکن سال 2008 آسیا را از آن خود کرد.

در سال های گذشته این جایزه به نفرات زیر اهدا شده بود:

سعید العویران(عربستان- 1994)، ماسامى ایهارا(ژاپن - 1995)، خداداد عزیزى(ایران - 1996)، هیده توشى ناکاتا(ژاپن - 1998 و1997)، على دایى(ایران - 1999)، نواف التمیاط(عربستان - 2000)، فان زى هى(چین - 2001)، شین جى اونو(ژاپن - 2002)، مهدى مهدوى کیا(ایران - 2003)، على کریمى(ایران - 2004)، حمد المنتشرى(عربستان - 2005)، خلفان ابراهیم(قطر - 2006) و یاسر القحطانى(عربستان- 2007)

سرور جپاروف، بن همام

فهرست بهترین های سال 2008 آسیا به شرح زیر است:

دیاموند آسیا: کن ناگانوما از ژاپن

بازیکن جوان سال: احمد خلیل از امارات

بازیکن فوتسال سال: وحید شمسایی از ایران

مربی سال: آکیرا نیشینو از گامبا اوزاکا ژاپن

داور سال: راوشان ایرماتوف از ازبکستان

کمک داور سال: تمام حمدون از سوریه

جایزه بازی جوانمردانه سال: ژاپن

بهترین فدراسیون سال: فدراسیون ایران

ناظر بازی سال: کمارودین ساخاری از مالزی

تیم فوتسال سال: تیم فوتسال ایران

باشگاه سال: گامبا اوزاکا از ژاپن

تیم ملی سال: ژاپن

بازیکن سال: سرور جپاروف از ازبکستان

شمسایی: می خواهم یکبار دیگر مرد سال آسیا شوم

وحید شمسایی

آقای گل ملی فوتسال جهان پس از کسب جایزه بهترین بازیکن فوتسال سال 2008 آسیا گفت: می خواهم یک بار دیگر عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا را از آن خود کنم.

وحید شمسایی کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن فوتسال آسیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قصد دارد سال آینده برای سومین مرتبه عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا را کسب کند، گفت: " اگر سال آینده بتوانم به این عنوان دست یابم، برایم بسیار هیجان انگیز خواهد بود."

وی ادامه داد:" این جایزه را به همسرم اهدا می کنم زیرا به من بسیار کمک کرد، خصوصا سال هایی که به خاطر حضور در تمرینات و مسابقات از جمع خانواده دور بودم."

بهترین بازیکن فوتسال سال 2008 آسیا در خصوص انتخاب تیم فوتسال ایران به عنوان برترین تیم امسال این قاره، اظهار داشت: " تیم فوتسال ایران لیاقت و استحقاق کسب این عنوان را داشت."

وی همچنین با تحسین عملکرد مصطفی نظری، تاکید کرد: " نظری با عملکرد بسیار خوب خود نقش بسیار پررنگی در موفقیت تیم فوتسال ایران در مسابقات جهانی داشت. نظری واقعا دروازه بانی استثنایی است."

شمسایی در پایان صحبت های خود دایسوکه اونو بازیکن فوتسال ژاپن که یکی از رقیبان اصلی اش برای کسب این عنوان بود را پدیده فوتسال آسیا دانست.