تبیان، دستیار زندگی
اتحادیه تكواندو آسیا (ATU) در گزارشی به بررسی نخستین دوره پیكارهای تكواندو غرب آسیا و خداحافظی هادی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی قهرمان واقعی تكواندو

هادی ساعی

اتحادیه تكواندو آسیا (ATU) در گزارشی به بررسی نخستین دوره پیكارهای تكواندو غرب آسیا و خداحافظی "هادی ساعی" از دنیای قهرمانی پرداخت.

در متن گزارش ATU ضمن اشاره به برگزاری دومین اجلاس تکواندو كشورهای غرب آسیا، آمده است:« ایران، عربستان سعودی، اردن، قطر، سوریه، بحرین، یمن و عراق به همراه مسئولان ATU در این اجلاس حضور داشتند. موضوعات مختلفی درخصوص توسعه تكواندو در این بخش از قاره آسیا مطرح شد كه مهمترین آن برگزاری مسابقات در سطوح جوانان و بزرگسالان به فاصله زمانی یك سال در میان بود. علاوه بر این قرار شد تا میزبانی مسابقات سال 2009 در اختیار اردن قرار گرفته و عربستان سعودی در سال 2010 میزبان رقابت‌های بزرگسالان باشد.»

هادی ساعی

همچنین در این گزارش با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات تكواندو غرب آسیا، به خداحافظی "هادی ساعی" از دنیای قهرمانی پرداخته شده است:« هادی ساعی نیازی به معرفی ندارد. مردی كه با دل شیر به مصاف حریفان می رفت و از روحی نجیب برخوردار است. ساعی پس از كسب سومین مدال المپیكی خود و بدست آوردن تعداد قابل توجهی مدال در عرصه مسابقات جهانی تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت. جمعیتی بالغ بر دو هزار و پانصد نفر با حضور در خانه تكواندو و تعداد بسیاری خارج از خانه تكواندو در مراسم خداحافظی ساعی حضور یافتند. ساعی مسابقه‌ای نمادین را با امید غلامزاده، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2007 پكن انجام داد و سپس با بدرقه‌ای سنتی و با اشك‌هایی كه به روی گونه‌اش جاری شده بود، چهار گوشه شیاپ چانگ را بوسید.»

به نقل از ایسنا، در پایان این گزارش عنوان شد، مسابقات تكواندو غرب آسیا به نحوی موفقیت‌آمیز به پایان رسید و ایران با كسب شش مدال طلا و دو نقره به مقام قهرمانی دست یافت. بحرین با یك طلا، دو نقره و یك برنز دوم و اردن با یك طلا در رده سوم قرار گرفتند. قطر و عراق نیز چهارم و پنجم شدند.