تبیان، دستیار زندگی
در لبیك، لبیك، «نه» بر همه بت‌ها گویید و فریاد «لا» بر همه طاغوت‌ها و طاغوتچه‌ها كشید و در طواف حرم خدا كه نشانه عشق به حق است، دل را از دیگران تهی كنید و جان را از خوف غیر حق پاك سازید و به موازات عشق به حق، از بت‌های بزرگ و كوچك و طاغوت‌ها و وابستگانشان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قربانی كردن آرزوها

نگاه امام خمینی(ره) به حج

مسجدالحرام

گردش به دور خانه خدا نشان دهنده این است كه به غیر از خدا، گِرد دیگری نگردید و رجم عقبات، رجم شیاطین انس و جن است. شما با رجم، با خدای خود عهد كنید تا شیاطین انس و ابرقدرت‌ها را از كشورهای اسلامی عزیز برانید.

امروز جهان اسلام به دست آمریكا گرفتار است. شما برای مسلمانانِ قاره‌های مختلف جهان پیامی از خداوند ببرید، پیامی كه به غیر از خدا بردگی و بندگی هیچ كس را نداشته باشد.(1)

در لبیك، لبیك، «نه» بر همه بت‌ها گویید و فریاد «لا» بر همه طاغوت‌ها و طاغوتچه‌ها كشید و در طواف حرم خدا كه نشانه عشق به حق است، دل را از دیگران تهی كنید و جان را از خوف غیر حق پاك سازید و به موازات عشق به حق، از بت‌های بزرگ و كوچك و طاغوت‌ها و وابستگانشان برائت جویید كه خدای تعالی و دوستان او از آنان برائت جستند و همه آزادگان جهان از آنان بری هستند.

و در لمس «حجرالاسود» بیعت با خدا بندید، كه با دشمنان او و رسولانش و صالحان و آزادگان دشمن باشید و به اطاعت و بندگی آنان ـ هر كه باشد و هر جا باشد ـ سر ننهید و خوف و زبونی را از دل بزدایید كه دشمنان خدا و در رأس آنان شیطان بزرگ زبونند، هر چند در ابزار آدمكشی و سركوبی و جنایتشان برتری داشته باشند.

و در سعی بین صفا و مروه، با صدق و صفا سعی در یافتن محبوب كنید كه با یافتن او همه بافت‌های دنیوی گسسته شود و همه شك‌ها و تردیدها فرو ریزد و همه خوف و رجاهای حیوانی زایل شود و همه دلبستگی‌های مادی گسسته شود و آزادگی‌ها شكفته گردد و قید و بند شیطان و طاغوت كه بندگان خدا را به اسارت و اطاعت كشند، در هم ریزد.

و با حال شعور و عرفان به مشعرالحرام و عرفان روید و در هر موقف به اطمینان قلب بر وعده‌های حق و حكومت مستضعفان بیفزایید و با سكوت و سكون، تفكر در آیات حق كنید و به فكر نجات محرومان و مستضعفان از چنگال استكبار جهانی باشید و راه‌های نجات را از حق، در آن مواقف كریمه طلب كنید.

پس به مِنا روید و آرزوهای حقانی را در آنجا دریابید كه آن «قربانی نمودن محبوب‌ترین چیزِ خویش، در راه محبوب مطلق» است. و بدانید تا از این محبوب‌ها كه بالاترینش حبّ نفْس است و حب دنیا تابع آن است، نگذرید به محبوب مطلق نرسید و در این حال است كه شیطان را رجم كنید و شیطان از شما بگریزد. و رجم شیطان را در موارد مختلف با دستورهای الهی تكرار كنید كه شیطان و شیطان زادگان همه گریزان شوند.(2)

پی‌نوشت‌ها:

1ـ از پیـــام امــام خمینی به زائران بیت الله الحرام ـ تاریخ 7/7/58 ـ صحیفه نور، ج 9، ص 226 .

2ـ از پیــام امــام خمینی به زائران بیت الله الحرام ـ تاریخ 16/5/65 ـ صحیفه نور، ج20 ، ص 18 .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.