تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان فردا (چهارشنبه) در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی طی دیداری در چارچوب هفته چهارم از....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امارات-ایران؛ در اندیشه صدرنشینی

ایران و امارات

تیم ملی فوتبال کشورمان فردا (چهارشنبه) در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی طی دیداری در چارچوب هفته چهارم از دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی 2010 به مصاف تیم ملی امارات می رود.

این بازی برای هر دو تیم تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است. برای ایران از آن جهت که می تواند با برتری در این بازی جایگاه خود را در بین تیم‌های مدعی بالای جدول گروه 2 مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا استحکام بخشد و با توجه به تقابل تیم‌های کره جنوبی و عربستان خود را به صدر برساند.

اهمیت این بازی برای امارات نیز از آن بابت است که این تیم پس از سه شکست مقابل عربستان، کره شمالی و کره جنوبی به بازی مقابل ایران به چشم بازی مرگ و زندگی می نگرد که باخت در آن می تواند پایان رویایی جام جهانی 2010 باشد. با این مقدمه مشخص است که دو تیم ایران و امارات فردا به کمتر از 3 امتیاز بازی رضایت نمی دهند.

بازگشت کریم باقری

گل تاریخی کریم باقری

یکی از اتفاقات جالب توجه بازی امارات - ایران، بازگشت کریم باقری به تیم ملی کشورمان است که پس از بازی ایران - ایرلند در روز 24/8/80 بار دیگر این تیم را در دیداری رسمی همراهی می کند.

البته بازگشت باقری به تیم ملی که در دیدار تدارکاتی ایران با قطر هم نقشی کلیدی را ایفا کرد، یک عامل روحی مثبت برای ماست و عاملی منفی برای امارات که می بیند ایران برای موفقیت در راه صعود به جام جهانی از تمام داشته‌های خود استفاده می کند.

فردا برای کریم یک روز ویژه است، روز بازگشت به تیم ملی و تقابل با تیمی که راه گلزنی به آن را خوب می داند. باقری تا به حال 2 بار در مسابقات رسمی مقابل امارات به میدان رفته و موفق شده در هر دو بازی برای تیم کشورمان گلزنی کند.

9 پیروزی در 12 بازی

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

تیم‌های ملی فوتبال امارات و ایران تا به امروز 12 بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که حاصل آن 9 پیروزی برای تیم ملی فوتبال کشورمان، تساوی در دو بازی و پیروزی امارات در یک مسابقه بوده است. تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با این تیم عربی در 12 بازی اخیر موفق به زدن 18 گل شده و تنها 3 بار دروازه ما گشوده شده است.

به نقل از مهر، نخستین گلزن تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با امارات ایرج دانایی فر بوده و آخرین گل تیم ایران را در بازی مقابل این تیم فریدون زندی به ثمر رسانده است.

از 18 گلی که تیم ملی فوتبال ایران در 12 دیدار مقابل امارات به ثمر رسانده است، کریم باقری و حسین فرکی با زدن 2 گل بهترین گلزن هستند. کریم فردا این فرصت را دارد که آمار گل‌های زده خود را بهبود بخشد.

جای خالی متسو

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

ایران و امارات در مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2010 نیز با یکدیگر همگروه بودند. در آن مرحله امارات با متسو گرچه توانست در تهران مقابل تیم دایی به نتیجه تساوی بدون گل دست یابد اما در بازی برگشت با یک گل مغلوب تیم کشورمان شد و شانس صدرنشینی در گروه پنجم از مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2010 را از دست داد.

فردا در بازی حساس تیم های فوتبال امارات - ایران دیگر متسو حضور ندارد و اماراتی ها با دومنک به مصاف تیم کشورمان خواهند آمد.

ناکامی‌های اخیر تیم ملی فوتبال امارات، مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور را وادار به کنار گذاشتن متسو کرد. فردا دومنک در اولین آزمون خود امارات را مقابل ایران هدایت می کند، آزمونی دشوار که شاید منجر به مردودی وی شود.

هادی عقیلی، اسماعیل مطر

آمار دیدارهای ایران امارات در زیر می آید:

مسابقه شماره 1:

سال 1359 - دیدار دوستانه

* ایران 2 - امارات صفر

گل‌ها: ایرج دانایی فر و حسین فرکی

مسابقه شماره 2:

سال 1359 - دیدار دوستانه

* ایران 3 - امارات صفر

گل‌ها: حسین فرکی، عبدالرضا برزگری و نصرالله عبدالهی

مسابقه شماره 3 :

سال 1363 - جام ملت‌های آسیا

* ایران 3 - امارات صفر

گل‌ها: حمید علیدوستی، ناصر محمدخانی و شاهرخ بیانی

مسابقه شماره 4:

سال 1367 - جام ملت‌های آسیا

* ایران یک - امارات صفر

گل: فرشاد پیوس

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

مسابقه شماره 5:

سال 1371 - جام ملت‌های آسیا

* ایران صفر - امارات صفر

مسابقه شماره 6:

سال 1376 - دیدار دوستانه

* ایران یک - امارات 3

گل: حمید استیلی

مسابقه شماره 7:

سال 1380 - مقدماتی جام جهانی

* ایران یک - امارات صفر

گل: کریم باقری

مسابقه شماره 8:

سال 1380 - مقدماتی جام جهانی

* ایران 3 - امارات صفر

گل‌ها: کریم باقری، علی دایی و مهرداد میناوند

ایران و امارات، معدنچی

مسابقه شماره 9:

سال 1385 - دیدار دوستانه

* ایران یک - امارات صفر

گل: رضا عنایتی

مسابقه شماره 10:

سال 1385 - دیدار دوستانه

* ایران 2 - امارات صفر

گل‌ها: رسول خطیبی و ابراهیم صادقی

مسابقه شماره 11:

سال 1387 - مقدماتی جام جهانی

* ایران صفر - امارات صفر

مسابقه شماره 12:

سال 1387 - مقدماتی جام جهانی

* امارات صفر - ایران یک

گل: فریدون زندی

مسابقه شماره 13:

سال 1387 - مقدماتی جام جهانی

* امارات ؟ - ایران ؟