تبیان، دستیار زندگی
سینک های ظرفشویی، تخته گوشت، چاقو و ... به علت در تماس بودن با مواد غذایی خام و یا خیس بودن به مدت طولانی بیشتر در معرض آلودگی هستند. تمیز کردن آنها هر از چند گاهی ضروریست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیرکانه خانه داری کنید !

شومینه

برخی نكاتی که در تمیز کردن خانه حتما باید رعایت شوند، اشاره کنیم:

١ - هنگام نظافت خانه به همه وسایل توجه داشته باشید، بخصوص وسایلی را تمیز کنید که فكر نمی کنید نیاز به تمیز کردن داشته باشند. مثلاً گلدان مصنوعی ای که به نظر شما تمیز است، می تواند آنقدر گرد و خاك در خودش ذخیره کرده باشد که برایتان ایجاد حساسیت کند.

٢ - تمیز کردن تلفن ، کیبرد و موس کامپیوتر  را از یاد نبرید چرا که محققان دریافته اند این وسایل می تواند باعث انتقال ویروس یا باکتری شود؛ و همین عوامل بیماری زا با دستان و لب های شما برخورد می کنند و در نهایت به دهانتان راه می یابند.

3- سینک های ظرفشویی، تخته گوشت، چاقو و ... به علت در تماس بودن با مواد غذایی خام و یا خیس بودن به مدت طولانی بیشتر در معرض آلودگی هستند. تمیز کردن آنها هر از چند گاهی ضروریست.

مبلمان

4- مبلمان خانه را حتما گردگیری کنید چون یك ضربه آهسته به مبل می تواند ذرات گرد و غبار را به هوای خانه انتقال دهد و برای تنفس مشكل ساز شود.

5- پرده حمام نیز احتیاج به نظافت دارد. این به دلیل آن است که پرده ها در فضای مرطوب قرار دارند و بیشتر اوقات نمناك هستند، از این رو می توانند به محل خوبی برای رشد میكروب بدل شوند.

6 - اگر در خانه تان ماشین ظرفشویی دارید، نظافت آن را از یاد نبرید. این وسیله نیاز دارد که هر چند وقت یک بار کاملاً شسته، جرم زدایی شده و ضد عفونی گردد.

سینک های ظرفشویی، تخته گوشت، چاقو و ... به علت در تماس بودن با مواد غذایی خام و یا خیس بودن به مدت طولانی بیشتر در معرض آلودگی هستند. تمیز کردن آنها هر از چند گاهی ضروریست.

7 - الان که نزدیك فصل سرما است، نظافت شومینه را فراموش نكنید . شومینه و دریچه خروج هوای آن را خوب تمیز کنید. به این نكته توجه داشته باشید که اگر لوله خروج هوای شومینه گرفته باشد، گازهای مضر نمی توانند خارج بشوند و در نتیجه در فضای خانه باقی مانده و برایمان خطرآفرین می شوند.

8 - نظافت سطل زباله بخصوص سطل های آشپزخانه و دستشویی نیز اهمیت بسیاری دارند. به این نكته توجه داشته باشید خالی کردن زباله به معنای تمیز شدن سطل آن نیست پس نیاز است تا خود سطل نیزهر از گاهی کاملاً شسته و عاری از آلودگی شود.

تختخواب

9 - از بالش و لحاف خانه هم غافل نشوید. هر چند وقت یكبار آنها را بشویید و در صورت امكان در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار دهید .

10 - ظروف دکور را گردگیری کنید تا از انباشته شدن گرد و خاك که می تواند تولید حساسیت کند پیشگیری نمایید.

منبع: شهرداری تهران با تغییر

مقالات مرتبط

ظرف کثیف در آشپزخانه ممنوع

خانه داری مبتکرانه

مختصر اما مفید

نوعروسان موفق بخوانید

از برکت سفره تان نگهداری کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.