تبیان، دستیار زندگی
این روزها سفید كردن دندان به یك تجارت میلیونی تبدیل شده است. اما آیا روش های ارزان ‌تری هم برای سفید كردن دندان‌ها وجود دارند؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطاهای سفید كردن دندان

سفید کردن دندان

این روزها سفید كردن دندان به یك تجارت میلیونی تبدیل شده است. اما آیا روش های ارزان ‌تری هم برای سفید كردن دندان‌ها وجود دارند؟

به تازگی در فروشگاه‌ های آمریكا، كیوسك ‌هایی برای سفید كردن دندان به وجود آمده‌اند.

كاركنان این كیوسك‌ ها حدود 10 تا 20 درصد دستمزد یك دندانپزشك را برای سفید كردن دندان می ‌گیرند.

دوربین مخفی یک شبکه كشف كرده است كه كاركنان فروشگاه ‌ها، اطلاعات غلطی راجع به سفید كردن دندان در اختیار خریداران قرار می ‌دهند.

چه بر سر مشتریان كیوسك ‌ها می ‌آید؟

اسكراب‌ها، دستكش‌ها و صندلی مورد استفاده درست مانند آن چه است كه در دندانپزشكی می ‌بینید، اما اتاق سفید كردن دندان، یك مطب نیست! دالانی است كه با دو تیغه از قسمت فروش لوازم آرایش و جواهر فروشی جدا شده است.

طبق فیلمی‌ كه به وسیله دوربین مخفی ضبط شده است، كاركنان این فروشگاه‌ ها به مشتریان خود می ‌گویند كه برای سفید كردن دندان‌ها از ژل "هیدروژن پراكساید 35 درصد" استفاده می ‌كنند. واقعاً این طور است؟ نه خیر. به گفته یك دندانپزشك ماده موجود در این ژل‌ها "هیدروژن پراكساید" نیست، بلكه "كاربامید پراكساید" است و اگر آن ها واقعا از "هیدروژن پراكساید" با این غلظت استفاده كنند، شخص درد بسیار بدی را تجربه می ‌كند و لثه‌هایش می ‌سوزد.

چرا این كاركنان اطلاعات صحیح را در مورد جنسی كه عرضه می ‌كنند، ندارند؟

صندلی دندانپزشکی

یكی از كارمندان كیوسك می ‌گوید: "ماده مصرفی ما كاربامید پراكساید 30 درصد است كه این عبارت به راحتی با هیدروژن پراكساید اشتباه گرفته می ‌شود."

مدیر فروشگاهی كه دوربین مخفی در آن قرار گرفته بود، اظهار داشت كارمندی كه ادعا كرده بوده از هیدروژن پراكساید در سفید كردن دندان استفاده می ‌كند، اشتباه كرده و این فروشگاه او را از قسمت سفید كردن دندان اخراج كرده است.

مردم از حرفه دندانپزشكی انتظار كیفیت كار بالا را دارند.

این افراد نقش یك دندانپزشك را بازی می ‌كنند، ولی در برخی موارد بر اساس استاندارد‌ها عمل نمی ‌كنند و این مسئله موجب می ‌شود كه وجهه این حرفه مخدوش شود.

4 توصیه ایمنی

* اگر در یك سال گذشته به دندانپزشك مراجعه نكرده‌اید، دندان‌هایتان را سفید نكنید. ابتدا با مراجعه به دندانپزشک مطمئن شوید كه دندان‌هایتان پوسیدگی نداشته باشند و یا لثه‌هایتان تحلیل نرفته باشند. اگر فردی پیش از سفید كردن دندان‌هایش با دندانپزشك مشورت نكند، ممكن است دچار حساسیت‌های شدید دندانی و لثه ‌ای شود.

* توجه كنید هنگام استفاده از محلول‌های قوی سفید کننده دندان ، به محافظت ویژه از لثه‌هایتان نیاز دارید. اگر محلولی این قدر راحت سفیدی دندان‌هایتان را مژده می‌ دهد باید روشی هم برای محافظت از لثه‌هایتان داشته باشد.

* روكش كردن دندان‌ها و سفید كردن آن با هم جور در نمی ‌آیند. اگر دندانتان روكش دارد، یا چند دندان مصنوعی گذاشته‌ اید، ممكن است رنگ دندان‌هایتان یك دست سفید نشوند.

* دست آخر هم این نكته را بدانید كه اغلب، سفید كردن دندان ‌هایی كه ته رنگ خاكستری دارند، چندان موثر نیست.

abcnews :منبع

ترجمه: یاسمین ثریا

*مطالب مرتبط:

استفاده از سفیدکننده‌های دندان در خانه

مواد سفیدكننده دندان: مفید یا مضر؟

لبخندی زیبا با دندان هایی سفید

ضرورت نگهداری از دندان ها

چگونه فلوراید از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند؟ 

فلوراید؛استحکام دهنده ی دندان

نحوه ی مسواک زدن صحیح (همراه با تصاویر)

روش استفاده از نخ دندان(با تصاویر)

جرم دندان چگونه تشکیل می شود؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.