تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت حضور «ابوالعینین شعیشع» شیخ‌القراء مصر در این دوره از مسابقات، مراسم ویژه‌ای به منظور تجلیل از این استاد قرآنی هم‌زمان با دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برگزار خواهد شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین گردهمایی قرآنی دانشجویان مسلمان

مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان
دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از امروز 20 آبان‌ماه هم‌زمان با میلاد ثامن‌الائمه امام رضا(ع) در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایكنا)، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور نمایندگانی از 40 كشور دنیا فردا 20 آبان‌ماه در سال همایش‌های برج میلاد در دو رشته حفظ كل و قرائت قرآن كریم آغاز خواهد شد.

هیئت داوران حاضر در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از پنج كشور لبنان، سوریه، مصر، فیلیپین و جمهوری اسلامی ایران هستند كه از ایران استادان؛ «عباس سلیمی» به عنوان رئیس هیئت داوران، «احمد ابوالقاسمی» داور در رشته صوت، «غلامرضا شاه‌میوه» در رشته لحن و «حمیدرضا مستفید» در رشته وقف و ابتدا حضور دارند.

همچنین سید «محسن موسوی‌» در رشته تجوید، «محمد حاج‌ابوالقاسمی»، در رشته حسن حفظ، «شهریار پرهیزگار» به عنوان هادی متسابقان، «حبیب مهكام» به عنوان ناظر مسابقات، «علی سرابی» به عنوان ناظر مسابقات و «كریم دولتی» نیز به عنوان ناظر دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان انتخاب شده‌اند.

همچنین داوران خارجی حاضر در این دوره از رقابت‌های قرآنی دانشجویان مسلمان استادان؛ «حسین حمدان» از كشور لبنان، «محمد انس الدوامنه» از كشور سوریه در رشته وقف و ابتدا، «عبدالباسط امام تومارا» از كشور فیلیپین در رشته صوت، «ابوالعینین شعیشع» از كشور مصر به عنوان ناظر مسابقات، «احمد احمد نعینع» از كشور مصر و «حلمی جمل» از كشور مصر در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان هستند.

دومین دوره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نسبت به اولین دوره برگزاری از تفاوت‌هایی برخوردار شده است به عنوان مثال شروط ورود به دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان سخت‌گیرانه‌تر شده است و افراد شركت‌كننده از كشورهای مختلف باید به طور حتم دانشجو باشند و از طریق سفارت آن كشور و یا سفارت جمهوری اسلامی ایران معرفی شوند و از سوی دیگر تأیید دو نفر از افراد باسابقه قرآنی را نیز از كشور مبدأ كسب كنند.  آغاز رقابت قرآنی دانشجویان مسلمان جهان

به مناسبت حضور «ابوالعینین شعیشع» شیخ‌القراء مصر در این دوره از مسابقات، مراسم ویژه‌ای به منظور تجلیل از این استاد قرآنی هم‌زمان با دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برگزار خواهد شد

برپایی نمایشگاه آثار منتخب هفتمین جشنواره ادبی‌، هنری و قرآنی دانشجویان كشور نیز هم‌زمان با برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با ارائه 200 اثر منتخب در سالن‌ همایش‌های برج میلاد از جمله برنامه‌های جانبی این مسابقات محسوب می‌شود.

همچنین به مناسبت حضور «ابوالعینین شعیشع» شیخ‌القراء مصر در این دوره از مسابقات، مراسم ویژه‌ای به منظور تجلیل از این استاد قرآنی هم‌زمان با دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برگزار خواهد شد.

طی شب‌های برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، مسابقه سنجش معلومات قرآنی ویژه كلیه حاضران در سالن همایش‌های برج میلاد با اهدای جوایز نفیسی چون سكه‌ بهار آزادی به منتخبان برگزار می‌شود.

در دومین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان برای اطلاع‌رسانی متسابقان و حاضران ویژه‌نامه‌ای با عنوان «رایحه» به سه زبان برای شركت‌كنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با تدارك استودیو پخش زنده تلویزیونی در برج میلاد، این مسابقات به صورت زنده از شبكه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

جهاد دانشگاهی، شهرداری تهران، سازمان علمی آموزشی آیسسكو، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و شبكه قرآن و معارف سیما از جمله مشاركت‌كنندگان برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان هستند.

یادآوری می‌شود، اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان سال 1385 در اصفهان و هم‌زمان با انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شده بود.

منبع خبر:

ایکنا