تبیان، دستیار زندگی
هیدروتراپی برای معلولین: درمطلب تمرینات آب درمانی(1) در خصوص معالجه و مداوا درآب برایتان صحبت کردیم . دراین بخش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمرینات آب درمانی (2)

تمرینات آب درمانی برای معلولین

هیدروتراپی برای معلولین

درمطلب تمرینات آب درمانی(1) در خصوص معالجه و مداوا در  آب برایتان صحبت کردیم . دراین بخش چند تمرین در آب (هیدروتراپی) را برای معلولین عزیزدر نظر گرفته ایم که در ادامه می بینید:

تمرین (1)

تمرینات آب درمانی(2)

در این حركت  در حالیكه جلیقه نجات به تن معلول است او را به پشت روی آب می خوابانیم و مچ هر دو پا را می گیریم و به ترتیبی كه پاها از زانو خم شوند به سمت بالا و پائین حركت می دهیم این حركت در دفعه اول 4 بار و در دفعات بعدی 5 بار اضافه می شود. این فعالیت برای تقویت لگن خاصره  و به حركت در آوردن عضلات و مفصلهای پای معلول مناسب است.

تمرین (2)

تمرینات آب درمانی(2)

در این حركت انگشتان پای معلول را بر روی بدن خود تكیه می دهیم و با كف دستهای خود دو زانو او را می گیریم و به دفعات باز و بسته می كنیم باید توجه داشت كه میزان باز و بسته شدن زانوها از هم باید به شكل معقول انجام گیرد.

تمرین(3)

تمرینات آب درمانی(2)

با یك دست مچ پای معلول و بادست دیگر پای او را گرفته و مطابق شكل آن را به سمت راست و چپ چرخش می دهیم . در این حركت تمام بدن معلول در حركت است .

تمرین (4)

تمرینات آب درمانی(2)

در این حركت ابتدا معلول را بر روی آب می خوابانیم، سپس مچ پای او را گرفته به سمت بالا و پائین به حركت در می آوریم تعداد حركات از 40 حركت شروع شده و در نوبتهای بعدی برای هر پا 5 بار اضافه می شود.

تمرین (5)

تمرینات آب درمانی(2)

در این حالت انگشتها و كف پای معلول بر روی بدن مددكار قرار می گیرد، مددكار با 2 دست مچ دستهای معلول را گرفته و به سمت بالا می كشد. در این حالت خود مدد كار عقب می رود و معلول در سطح آب قرار می گیرد.