تبیان، دستیار زندگی
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران پس از دستیابی به طراحی و ساخت هواپیماهای جنگنده آذرخش و صاعقه، این بار هواپیماهای نسل 4 و 5 شکاری را طراحی کرده است و در آینده نزدیک نوید ساخت آن را به مردم خواهد داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی جنگنده های نسل 4 و 5 در ایران

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران پس از دستیابی به طراحی و ساخت هواپیماهای جنگنده آذرخش و صاعقه، این بار هواپیماهای نسل 4 و 5 شکاری را طراحی کرده است و در آینده نزدیک نوید ساخت آن را به مردم خواهد داد.

جنگنده های ایرانی

امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی افزود : نسل سوم این هواپیماها زودتر از برنامه ساخته شده است و هم اکنون پروازهای آزمایشی خود را انجام می دهد و تا پایان سال به سیستم ناوبری هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد خواهد شد..

وی گفت: هواپیماهای نسل 4 و5 از پیشرفته های ترین هواپیماهای جنگنده جهان به شمار می رود که با ساخته های اروپایی به راحتی رقابت می کند.

سرتیپ میقانی تاکید کرد طراحی هواپیماهای نسل 4 و5 شکاری و جنگنده کاملا ایرانی و بومی است و این هواپیماها به هواپیماهای پنهان کار شهرت دارد و رادارهای پیشرفته دشمن به هیچ وجه نمی تواند این هواپیماها را ردیابی کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به ساخت رادار ملی به دست متخصصان ارتش جمهوی اسلامی ایران از طراحی و ساخت پیشرفته ترین رادارهای جنگی در ایران خبر داد و گفت: این نوع رادارها نقاط کور دشمن را ردیابی می کند و به راحتی می تواند هدف را شناسایی و آن را در اختیار پدافند و آتش باری های نیروهای خودی قرار دهد.

سرتیپ میقانی افزود: نوعی از این رادار بسیار پیشرفته در هواپیماهای نسل 4 و5 در حال ساخت ارتش نصب خواهد شد..

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین از ساخت آتش بارها و موشک هایی خبر داد که ردیابی و سرنگونی دقیق هواپیماهای دشمن از ویژگی های خاص آن است.

وی گفت: سیستم آتش بار جدید ایران کاملا قابل رقابت با سیستم های اروپایی آن و ایرانی است..

سرتیپ میقانی اورهال کردن هواپیماهای غول پیکر را از دیگر دستاوردهای این نیرو عنوان کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان درباره برنامه های دهه فجر گفت: توانمندی های جدید نیروی هوایی ارتش در دهه مبارک فجر به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

منبع: واحد مرکزی خبر