تبیان، دستیار زندگی
شرق الاوسط : پس از جام جهانی 2006 خداحافظی می كنم علی دایی كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان در گفت و گو با روزنامه عربی الشرق الاوسط چاپ لندن گفت كه او به تمامی آرزوهایی كه یك بازیكن ایرانی می تواند داشته باشد دست یافته است و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی دایی در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط

:

پس از جام جهانی 2006 خداحافظی می كنم


علی دایی كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان در گفت و گو با روزنامه عربی الشرق الاوسط چاپ لندن گفت كه او به تمامی آرزوهایی كه یك بازیكن ایرانی می تواند داشته باشد دست یافته است و آخرین آرزویی كه دوست دارد با تیم ملی به آن دست یابد، حضور در جام جهانی آینده در آلمان است. علی دایی كه سابقه بازی در باشگاههای آلمانی به خصوص بایرن مونیخ را دارد، گفته است كه از حضور در این باشگاهها تجربیات بسیار سودمند و مفیدی را كسب كرده است كه مهمترین آنها شیوه زندگی حرفه ای بازیكنان بود.

این روزنامه علی دایی را یكی از پرافتخارترین بازیكنان آسیا و جهان دانست كه توانسته علی رغم كسب عنوانهای بهترین گلزن و بهترن بازیكن آسیا، ركورد بازیهای ملی را در جهان در اختیار خود قرار دهد. علی دایی در گفت و گو با الشرق الاوسط، جام جهانی 2006 آلمان را پایان دوران بازی خود دانسته است و اظهار داشته است كه پس از جام جهانی 2006 و خداحافظی از میادین فوتبال، یكی از دو گزینه باشگاهداری و یا مربیگری را برای ادامه فعالیتش در فوتبال انتخاب خواهد كرد. علی دایی در جواب سؤالی كه عكس العمل او را نسبت به رفتار و درگیری دو بازیكن ایرانی در خلال بازیهای جام ملتها مقابل عمان پرسیده است، می گوید: این گونه رفتارها به خاطر كمبود تجربه بازیكنان و فشارهای روانی و حساسیتهای كاذب رخ می دهد كه امیدوار است دیگر چنین رفتارهایی را در ورزشگاهها شاهد نباشد.

علی دایی در خاتمه با آرزوی قهرمانی تیم ملی ایران در سیزدهمین دوره جام ملتهای آسیا در جواب سؤال خبرنگار این روزنامه كه از دایی خواسته است: با توجه به سابقه بازی در كشورهای خلیج فارس و آگاهی نسبت به سطح فوتبال این كشورها و كشورهای عربی دیگر، نظرش را درباره عملكرد این كشورها در این دوره از رقابتهای جام ملتهای آسیا بیان كند، می گوید: سطح فوتبال این كشورها بسیار تغییر كرده است و آنها به خصوص عمان، بحرین و اردن بسیار نسبت به قبل پیشرفت كرده اند.