تبیان، دستیار زندگی
Spam Spam ایمیلی است كه بطور اتوماتیك برای اشخاص مختلف فرستاده می شود و اغلب اوقات یك محصول ، سرویس و یا وب سایتی را تبلیغ می كند . Spam ها مانند نامه های تبلیغاتی هستند كه توسط پست به شركت ها یا منازل فرستاه می شوند . بعضی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


Spam, Worm, Trojan چه فرقی با هم دارند؟

Spam


Spam ایمیلی است كه بطور اتوماتیك برای اشخاص مختلف فرستاده می شود و اغلب اوقات یك محصول ، سرویس و یا وب سایتی را تبلیغ می كند . Spam ها مانند نامه های تبلیغاتی هستند كه توسط پست به شركت ها یا منازل فرستاه می شوند .
بعضی از Spam ها شامل مطالب فریبننده می باشند مانند این جمله : " شما برنده خوش شانس ما هستید ، برای اراسل جایزه كافیست اطلاعات زیر را برای مار ارسال كنید " . بعضی دیگر شامل تصاویر و عكسهای غیر اخلاقی می باشند .

Worm


Worm ها نوعی ویروس هستند كه اكثراً قابلیت تخریب به شكلی كه فایلی را از بین ببرند ندارند . نحوه كار Worm اغلب به این شكل است كه در حافظه اصلی كامپیوتر (Ram) مستقر می شوند و شروع به تكثیر خودشان می كنند كه این عمل موجب كند شدن سیستم و كم شدن تدریجی فضای Ram می گردد . كرم ها این قابلیت را نیز دارند كه برای آلوده كردن كامپیوترهای دیگر از ایمیل یا برنامه های چت استفاده می كنند .

Trojan


اسبهای تروا یا همانTrojan ، ویروس نیستند ، چرا ؟ به دلیل آنكه بر اساس تعریف ویروس قابلیت تكثیر ندارند . اما این قدرت را دارند كه فایلهای سیستم را پاك كنند ، در نحوه كار نرم افزار اخلال بوجود آورند و یا سیستم را از كار بیاندازند . یك اسب تروا در حقیقت یك برنامه مخرب است كه خود را به شكل یك برنامه بی خطر و معمولی نمایش میدهد .



برگرفته از گلوریا