تبیان، دستیار زندگی
برابر لبنان به پیروزى رسید تیم ملی بسكتبال ایران عصر روز جمعه در چهارمین دیدار خود در آخرین روز از مسابقات بسكتبال قهرمانی مردان غرب آسیا برابر لبنان پیروز شد، تا به چهارمین پیروزى خود در این مسابقات دست یابد. تیم ملی ایران...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی بسكتبال ایران در برابر لبنان به پیروزى رسید


تیم ملی بسكتبال ایران عصر روز جمعه در چهارمین دیدار خود در آخرین روز از مسابقات بسكتبال قهرمانی مردان غرب آسیا برابر لبنان پیروز شد، تا به چهارمین پیروزى خود در این مسابقات دست یابد.

تیم ملی ایران كه پیش از این با كسب سه پیروزى برابر تیمهاى سوریه ، اردن و عراق قهرمانیاش در این مسابقات قطعی شده بود، در این دیدار و دروقت اضافه با نتیجه ۹۳ بر۸۵ بر تیم لبنان پیروز شد تا در صدر این مسابقات جاى گیرد.

این دیدار در وقت قانونی با مساوى۷۷ بر۷۷ به پایان رسیده بود.

تیم ایران در این مسابقه با تركیب "سامان ویسی"، "ایمان زندى"، "پویا تاجیك "، "حامد حدادى" و "كرم احمدیان " به میدان آمد.

تیم ایران در وقت اول و دوم ، این مسابقه را۲۰ بر۱۵ و۳۸ بر۳۶ به تیم حریف واگذار كرد، اما در وقت سوم با امتیاز۵۸ بر۵۰ پیش افتاد.

این مسابقه كه در حضور رییس سازمان تربیت بدنی و دبیركل كنفدراسیون بسكتبال آسیا و كمیته ملی المپیك ایران برگزار شد، ابتدا با پیشتازى بازیكنان لبنانی آغاز شد.

بازیكنان ایران كه قهرمانیشان در این مسابقات قبلا مسجل شده بود، فشارچندانی به خود وارد نمیكردند، اما علاقه مسوولان فدراسیون به پیروزى در این مسابقه باعث شد تا آنان در نیمه دوم فشار بیشترى بر تیم حریف وارد كرده و بازى را به تساوى بكشانند.

بازیكنان ایران در وقت اضافه با قاطعیت تمام بازى را به نفع خود به پایان رساندند.

در پایان این مسابقات ، تیم ایران با هشت امتیاز اول شد و تیمهاى سوریه و لبنان به ترتیب با هفت و شش امتیاز دوم و سوم شدند.

بعد از دیدار تیم ملی ایران با تیم لبنان ، جام قهرمانی این مسابقات كه پنجمین دوره این مسابقات بود، توسط رییس سازمان تربیت بدنی به تیم ایران اهدا شد.

دیدار تیمهاى ایران و لبنان را "یارونسكی" از بلاروس و "حسن احمد" از بحرین قضاوت كردند.

پنجمین دوره مسابقات بسكتبال قهرمانی مردان غرب آسیا با شركت پنج تیم از روز دوشنبه هفته گذشته در سالن بسكتبال آزادى تهران آغاز شده بود.