تبیان، دستیار زندگی
با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی نسل جدید پردازنده‌های کمپانی اینتل با نام تجاری Core i7، بازار مادربردهای پشتیبانی کننده از این پردازنده‌های قدرتمند نیز به شدت داغ شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تصویری مادربردهای مبتنی بر تکنولوژی X58

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی نسل جدید پردازنده‌های کمپانی اینتل با نام تجاری Core i7، بازار مادربردهای پشتیبانی کننده از این پردازنده‌های قدرتمند نیز به شدت داغ شده است. بطوری‌که تمام کمپانی‌های فعال در ضمینه ساخت مادربرد تاکنون و قبل از عرضه رسمی پردازنده‌های Core i7 توسط اینتل مادربردهای تولیدی خود را معرفی کرده‌اند.

البته لازم به ذکر است با توجه به اینکه کمپانی اینتل تاکنون تنها یک پل شمالی برای پشتیبانی از Core i7 معرفی کرده است (X58) در نتیجه تمامی مادربردهای ساخته شده تاکنون نیز پر پایه همین چیپست طراحی و آماده شده‌اند.

خاطر نشان می‌کنم با عرضه Core i7 کمپانی اینتل، سرانجام کنترلر حافظه را در درون پردازنده قرار داد که این امر باعث افزایش قابل ملاحظه پهنای باند حافظه خواهد شد. پیش از این و تا قبل از عرضه Core i7 وظیفه کنترل حافظه در سیستم‌های بر پایه پردازنده‌های اینتل به عهده پل شمالی مادربرد بود.

اما در این مقاله قصد داریم تصاویری از آخرین مادربرد های معرفی شده برای پردازنده های Core i7 را به شما عزیزان نمایش دهیم.

  • ecs x58b-a
    ecs x58b-a
  • asus rampage ii extreme
    asus rampage ii extreme
  • lanparty ut x58
    lanparty ut x58
  • gigabyte dq6
    gigabyte dq6
  • asus p6t deluxe
    asus p6t deluxe
  • foxconn renaissance
    foxconn renaissance
  • msi eclipse
    msi eclipse
  • t-power x58
    t-power x58
  • intel dx58so
    intel dx58so
1- اولین محصول از کمپانی ECS با نام ECS X58B-A. این مادربرد از تکنولوژی QoolTech II برای خنک سازی خود بهره می‌برد.

2-مادربرد ASUS Rampage II Extreme از سه درگاه PCI-Express x16 و معماری Triple-Channel Memory بطور کامل پشتیبانی می‌کند و از تامین کننده برق 16 فاز برای CPU و 3 فاز برای حافظه ها بهره می‌برد.

3- اما کمپانی DFI نیز اولین نمونه LANPARTY UT X58 را در معرض نمایش گذاشت گفته می‌شود این مادربرد توانایی ویژه‌ایی در Overclocking خواهد داشت.

4- مادربرد معرفی شده توسط کمپانی Gigabyte که در دو مدل DQ6 و DS4 به بازار عرضه خواهد شد و از تکنولوژی Ultra Durable 3 بهره می‌برد.

5- مادربرد .Asus P6T Deluxe این مادربرد از 3 اسلات PCIe x16 در حالت X16 بهره می‌برد. البته این موضوع کاملا تایید نشده است ولی در صورت تایید یک گزینه عالی برای CrossFire میباشد. این ماردبرد از اسلات های PCIe x4 نیز بهره میب‌رد و همچین دارای 6 عدد پورت SATA، دو عدد پورت SATA/SAS یک عدد eSATA و FireWire2 و دو عدد Gigabit Ethernet می‌باشد.

6- Foxconn نیز به تازگی اقدام به معرفی Foxconn Renaissance کرده است.

7-  نسخه ویژه MSI بر پایه چیپست X58 با نام MSI Eclipse که از یک LCD Poster برای نشان دادن ولتاژ های سیستم بر روی خود بهره می‌برد.

8-  تصویر هشتم نمایی از مادربرد قدرتمند T-Power X58 عرضه شده توسط کمپانی BioStar که مجهز به 3 درگاه PCI-Express می‌باشد.

9- در آخر مادربورد رفرنس پیشنهادی توسط کمپانی اینتل با نام Intel DX58SO که آخرین تصویر متعلق به این برد است.

منبع: hotoverclock.com - حمید ناجی