تبیان، دستیار زندگی
هافبک و کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تهران با انتشار نامه ای از حضور در تیم ملی فوتبال کشورمان عذرخواهی کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کناره گیری کریمی از تیم ملی

علی کریمی

هافبک و کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تهران با انتشار نامه ای از حضور در تیم ملی فوتبال کشورمان عذرخواهی کرد.

علی کریمی که روز گذشته از سوی علی دایی به اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت شده بود، روز پنجشنبه در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال دلایل کناره گیری خود را از تیم ملی تشریح کرد.

متن نامه علی کریمی خطاب به کفاشیان که متن آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفت به شرح زیر است: به اطلاع جنابعالی می رساند با آنکه بیش از صد بار افتخارپوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتم همچنان این پیراهن برایم عزیز و مقدس است. اتفاقات چند ماه اخیر و موانعی که در راه حضور من در تیم ملی به وجود آمد دور از مهر و محبت و خلوص نیت بوده. امروز احساس می کنم تیم ملی و گردانندگان آن با نبود این حقیر آرامش و تمرکز بهتری برای رساندن تیم ملی به سرمنزل مقصود خواهند داشت.

علی کریمی

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس افزود: از این رو با تمام علاقه و عطش که در راه رسیدن به تیم ملی دارم نوعی احساس تحمیلی مرا رنج می دهد. فشار رسانه ها و مردم انتخاب واقعی را از انتخاب کننده بازیکنان سلب نموده از این رو با توجه به جو فعلی ضمن عذرخواهی از مردم خوب و فهیم و تمامی آنهایی که با محبت و مهرصادقانه مرا پذیرا شده اند به خاطر مصلحت تیم ملی و با آرزوی توفیق برای دوستان ملی پوش دعاگوی آنان در راه پرفراز و نشیب تا جام جهانی هستم. امیدوارم جنابعالی و مردم خوب شرایط مرا درک کرده باشند و بدانند که این تصمیم سخت و مشکل را صرفا به خاطرمصالح تیم ملی گرفته ام.

کریمی تاکید کرد: زمانی با حضورم به تیم ملی خدمت می کردم و امروز با خداحافظی از تیم ملی خدمت بیشتری انجام داده ام. به امید صعود تیم ملی به جام جهانی و خوشحالی تمام ملت عزیز ایران.

دایی:‌ دعوت کریمی به خاطر افکار عمومی نبود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تاكید بر این كه "علی كریمی" را به خاطر فشار افكار عمومی به تیم ملی دعوت نكرده است، گفت: بازیكن باید همانند سرباز در خدمت تیم ملی باشد.

به نقل از ایسنا، علی دایی در مورد خداحافظی علی كریمی از تیم ملی فوتبال ایران گفت: دعوت از كریمی به تیم ملی به خاطر افكار عمومی نبوده و گفتن این حرف درست نیست. در مورد دعوت از كریمی باید بگویم كه اگر كریمی در دو بازی اخیر خود آماده نشان نمی‌داد و بازی درخشانی نداشت به تیم ملی فوتبال دعوت نمی‌شد. با این حال تیم ملی به بازیكنانی نیاز دارد كه همانند سرباز در خدمت تیم ملی باشند.

وی در ادامه درباره دعوت از بازیكنان دیگر به اردوی تیم ملی به ویژه پس از آسیب دیدگی آندرانیك تیموریان و خداحافظی كریمی اظهار داشت: من همه بازی های لیگ را تماشا می‌كنم، باید بگویم كه بازیكنان آماده زیادی در لیگ وجود دارند كه می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند كه می‌توانم از بازیكنانی همانند محمد محمدی از پیكان، مهدی شیری و فرید عابدی از برق شیراز و میثم بائو از ابومسلم نام ببرم. اینها بخشی از بازیكنانی هستند كه در آینده می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند. با این حال در حال حاضر به دلیل فرصت كمی كه در اختیار داریم نمی‌توانم در تركیب تیم تغییر عمده‌ای را ایجاد كنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره دعوت کریم باقری به تیم ملی خاطر نشان کرد: با کریم صحبت کردم و وی به تیم ملی دعوت می شود، اگر باقری در تمرینات نیست به خاطر مصدومیتش است و وی پس از رفع مصدومیت دعوت می کنم.

علی كفاشیان: یا کریمی ما را قانع می‌كند؛ یا ما او را

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال

در پی انصراف علی كریمی از حضور در تیم ملی، رئیس فدراسیون فوتبال رسما از وی برای مذاكره حضوری دعوت كرد.

علی كفاشیان پس از اعلام خداحافظی كریم" از تیم ملی گفت: با توجه به اینكه كریمی بازیكن ارزنده‌ای است و جز سرمایه‌های ایران به حساب می‌آید، قصد دارم با دعوتش به فدراسیون فوتبال طی ملاقاتی حضوری با وی مذاكره كنم.

وی خاطر نشان کرد: ابتدا باید استدلال‌های كریمی را بشنویم. این بازیکن از مسائلی كه اخیرا ایجاد شد ناراحت است. به این جهت باید با وی صحبت كنیم.

رییس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش كه چه زمانی با "علی كریمی" دیدار خواهید كرد؟ خاطر نشان كرد: در اولین فرصت از كریمی می‌خواهیم تا برای مذاكره به فدراسیون فوتبال بیاید.

كفاشیان در پایان، گفت: باید ابتدا با علی كریمی صحبت كنیم. بالاخره یا او ما را قانع می‌كند و از تیم ملی كناره‌گیری می‌كند و یا ما او را قانع می‌كنیم و او هم‌چنان در تیم ملی باقی می‌ماند.

"كریمی" جادوگر شورشی

علی کریمی

بخش‌های ورزشی تلویزیون‌های عربی منطقه دعوت از علی كریمی برای عضویت دوباره در تیم ملی ایران و سپس رد كردن این دعوت را در صدر اخبار خود قرار دادند.

به نقل از ایسنا، نیل اسپورت "كریمی" را جادوگر شورشی نامید و اعلام کرد ستاره فوتبال ایران كه دوباره به لیگ باشگاه‌های كشورش پیوسته است، قبل از اینكه دعوت دایی را رد كند با نیامدن خود به تیم ملی ایران عملا به دایی و حذف خود در دیدار با عربستان اعتراض كرد.

مفسر این تلویزیون با تعجب از جهش مجدد كریمی افزود: هافبک پیشین تیم بایرن مونیخ 4 گل در دو بازی به ثمر رسانده كه 3 گل آن در یك بازی بوده و جالب‌تر آن كه این گل‌ها نه با پاهای جادویی او بلكه با سر جادویی‌اش به ثمر رسیده است.

وی پیش‌بینی كرد: كریمی كه افكار عمومی فوتبال ایران را نیز با خود دارد، تا انتظارات حرفه‌ای خود را بدست نیاورد به تیم ملی ایران بازنخواهد گشت.

تلویزیون ورزشی العراقیه نیز گفت: علی كریمی با پشت كردن به دعوت مربی تیم ملی ایران پس از درخشش در لیگ این كشور پاسخ عدم دعوتش در دیدار با عربستان را به دایی داد تا در آستانه دیدار حساس ایران و كره شمالی در راه جام جهانی فوتبال ایران و آسیا را غافلگیر كند.

این تلویزیون بازگشت مهدی مهدوی‌كیا را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: دایی با دعوت دوباره ستاره‌های فوتبال ایران ضریب قدرت این تیم را در مسابقات مقدماتی فوتبال آسیا بالا برد.

تلویزیون الرای نیز قهر علی كریمی از تیم ملی ایران را متوجه رقابت این بازیكن و دایی توصیف كرد و گفت: رقابت كریمی و دایی از دیدار ایران با كره شمالی مهمتر شده است.