تبیان، دستیار زندگی
حامد حدادی نخستین بازیکن ایرانی است که موفق شده به لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا راه پیدا کند........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش NBA از ستاره‌ بسکتبال ایران

حدادی ستاره ایرانی ممفیس گریزلیز

حامد حدادی نخستین بسکتبالیست کشورمان است که موفق شده به لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا راه پیدا کند.

به نقل از ایسنا، حدادی چندی پیش برای نخستین بار به همراه تیم جدید خود، ممفیس گریزلیز تمرین کرده و خود را برای بازی های پیش فصل NBA آماده می کند. وی که با لقب آسمان خراش ایران شناخته می شود، این روزها در ممفیس توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. پایگاه اینترنتی NBA در گفتگویی با مدیر باشگاه ممفیس، سرمربی این باشگاه و چندی از هم تیمی های حدادی نظر آنها را نسبت به این بازیکن 23 ساله جویا شده است.

کریس والاس (مدیر باشگاه):

شما همواره فکر می کنید چند نفر توانسته اند از چنین کشورهای دوری به NBA راه پیدا کنند اما حالا در سال 2008، این نخستین بازیکن ایرانی است که موفق به انجام این کار شده است.

مارک لاوارونی (سرمربی):

ما از بابت حضور حامد در اینجا بسیار هیجان زده هستیم و همواره به او به عنوان بازیکن حاضر در تیم نخست نگاه کرده ایم. فکر می کنم باید ارزش زیادی برای حامد قائل شد. مشکل هایی پیش از حضور او در اینجا بود و و اینکه او باید سخت کوش باشد. فشارهای بیشتر بر او وارد است، نه تنها برای دوری خانواده‌اش بلکه بابت دوری از خانه، دریافت کارت تامین اجتماعی و یا افتتاح حساب بانکی. بنابراین فکر می کنم که ما نه تنها باید به او تصویری از بسکتبال اینجا ارائه بدهیم بلکه باید تصویری روشن درباره زندگی در آمریکا برای نخستین بار به او نشان داده شود.

حدادی ستاره ایرانی ممفیس گریزلیز

هم تیمی صربستانی حدادی:

به دلایلی، متاسفانه هنوز نمی دانیم که چگونه باید سیاست و ورزش را از یکدیگر جدا کرد. به یاد دارم زمانی که من به NBA آمدم، صربستان در وضعیت مشابه کشور حدادی بود اما او هیچ دخلی به سیاست ندارد. برخی مواقع مردم نمی توانند اینگونه به مسائل نگاه کنند. ورزش همواره سعی در متحد ساختن مردم جهان داشته است و بدون شک او می تواند به کشورش کمک کرده و نشان دهد که چه انسان بزرگی است و اینکه مردم بزرگ همه جای دنیا هستند.

مارک گسول:

او (حامد) درک کاملی نسبت به تمامی مسائل دارد. او درک می کند که اکثر مردم چه فکری می‌کنند اما مهمتر از همه این است که او خود بسکتبال را می فهمد.

هم تیمی آمریکایی حامد:

او نه تنها برای خودش بلکه برای تمام کشورش بازی می کند. زمانی که او به اینجا آمد احساس کردیم که یک نفر از خود ما است. او هم تیمی ما و همانند برادر ماست. چه آمریکایی باشد و چه ایرانی ما رفتار یکسانی با او داریم.

حدادی ستاره ایرانی ممفیس گریزلیز

حامد حدادی:

اهواز یک شهر بسیار وسیع است، در آن زمان جنگ عراق تازه به پایان رسیده بود. من حتی کفش بسکتبال هم نداشتم و دمای هوای آنجا بین 50 تا 55 درجه سانتیگراد قرار داشت. پاهای من همواره تاول می زدند و شرایط بسیار دشواری داشتم. در آن زمان هرگز تصور نمی کردم که روزی به اینجا خواهم رسید تا اینکه 4 سال پیش به این اعتماد بنفس رسیدم که می توانم یک بازیکن حرفه‌ای شوم.

امروز روز دشواری را پشت سر گذاشتم چرا که مدت‌ها بود تمرین نکرده بودم. حدود دو هفته به دنبال انجام کارهای گذرنامه‌ام برای حضور در اینجا بودم. امیدوارم روز به روز، شرایط برایم آسان تر شوند.

بسکتبال زبان خودش را دارد. زمانی که بیرون از سالن بسکتبال هستم برایم دشوارتر است اما اینجا راحت تر هستم چرا که بسکتبال همه جا زبان خودش را دارد. می خواهم تمامی تلاشم را بکنم و بهترین باشم تا بتوانم در اینجا نمادی برای بسکتبال ایران شوم.

برای "آیدین" بازی می کنم