تبیان، دستیار زندگی
فراراز شكست دروقت اضافه ، گل نصرتی امیدهای ایران رازنده نگه داشت تیم ملی فوتبال كشورمان كه نیمه اول را با دو گل به عمان واگذار كرده بود با گل دقیقه 93 محمد نصرتی از شكست در دومین دیدار خود گریخت. از محل برگزاری سیزدهمین دوره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تساوی ایران در بازی، شكست دراخلاق

فراراز شكست دروقت اضافه ، گل نصرتی امیدهای ایران رازنده نگه داشت


تیم ملی فوتبال كشورمان كه نیمه اول را با دو گل به عمان واگذار كرده بود با گل دقیقه 93 محمد نصرتی از شكست در دومین دیدار خود گریخت.

از محل برگزاری سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا ، در حالیكه تیم ملی فوتبال كشورمان نیمه اول را با دو گل از عمان شكست خورده بود در نیمه دوم موفق به جبران این نتیجه شد تا با كسب یك امتیاز این دیدار به صعود از گروه چهارم این رقابتها بسیار امیدوار باشد

ازمحل برگزاری سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا ، تیم های ملی فوتبال ایران و عمان از ساعت 30/14 دقیقه شنبه به وقت تهران در ورزشگاه المپیك شهر چونگ چینگ به مصاف هم رفتند كه نیمه اول این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود عمان به پایان رسید.

تیم ملی كشورمان در این دیدارنتوانست فوتبال قابل قبولی را به نمایش بگذارد و در دقایق 31 و 40 دوبار دروازه خود را بر روی تیم ملی عمان و عماد الحسین مهاجم این تیم باز شده دید. گل اول درموقعیت تك به تك به ثمر رسید و گل دوم نیز كه توسط عماد الحسین به ثمر رسید روی اشتباه مسلم مدافعان ایران در جا گیری و به زیبایی وارد دروازه ابراهیم میرزاپور شد.

درنیمه دوم برانكو ایوانكوویچ برای تقویت خط حمله ایران رضا عنایتی را به جای آرش برهانی وارد میدان كرد. تیم كشورمان در این نیمه حملات زیادی را روی دروازه عمان پی ریزی كرد اما دفاع خوب وپرتعداد حریف این اجازه را به بازیكنان ما نداد كه بتوانند ازفرصت های بدست آمده استفاده كنند. دردقیقه 63 بالاخره حملات ایران نتیجه داد و علی كریمی با ضربه ای  نه چندان محكم دروازه عمان را باز كرد تا ایران به دقایق باقی مانده امیدوارترشود.  تیم كشورمان در ادامه بازی حملاتی را روی دروازه حریف انجام داد امانتوانست از آنها بهره ببرد. این درحالی بود كه عمانی ها در ضد حملات بسیار خطرناك كار كردند و بارها دروازه ایران را با خطر مواجه كردند كه میرزاپورمانع از به ثمر رسیدن این موقعیت ها شد.

درحالی كه همه منتظر شنیدن سوت پایان این دیدار بودند تیم ملی كشورمان روی سانترمهدوی كیا و ضربه سرمحمد نصرتی و در دقیقه 93 به گل تساوی دست یافت تا با چهارامتیاز همچنان درصدر گروه قرارداشته باشد و تكلیف نهایی صعودش به دیدار آخر كشیده شود.

تیم ایران دراین بازی با تركیب :  ابراهیم میرزاپور ، محمد نصرتی ، رحمان رضایی ، علی  بدوای (ستار زارع ) یحیی گل محمدی (حسین  كعبی) ، جواد نكونام ، سید محمد علوی ، علی كریمی ، مهدی مهدوی كیا ، آرش برهانی ( رضا عنایتی ) و علی دایی به مصاف عمان رفت. در این بازی محمد نصرتی و رحمان رضایی از" دلاور" داور بحرینی این دیدار كارت زرد دریافت كردند.

درگیری رحمان رضایی و علی بداوی از متاثر كننده ترین صحنه های این دیدار بود كه مقابل دوربین تلویزیونی با یكدیگر به ضد و خورد پرداختند.

دیداربعدی تیم ملی فوتبال كشورمان روزچهارشنبه هفته جاری مقابل تیم ملی ژاپن برگزار خواهد شد.


عماد علی حسنی، به عنوان بهترین بازیكن دیدار ایران و عمان انتخاب شد

عماد علی كه زننده‌ی دو گل تیم عمان در نیمه‌ی نخست بود، از سوی مسوولان برگزار كننده‌ی این رقابت‌ها به عنوان بهترین بازیكن زمین انتخاب شد.

* در این مسابقه حدود 20 هزار نفر از تماشاچیان چینی به تماشای بازی ایران و عمان پرداختند.

* دمای هوا حدود 38 درجه و رطوبت هوا نسبت به روزهای گذشته كمتر بود.

* دو دسته از تماشاگران چینی كه حدود صد نفر بودند به تشویق هر یك از تیم‌های ایران و عمان می‌پرداختند.

* قبل از آغاز مسابقه كه تیم ملی ایران با پرچم جمهوری اسلامی ایران وارد زمین شد، مورد تشویق تماشاگران حاضر در ورزشگاه المپیك شهر چونگ چینگ قرار گرفت.

* تماشاچیان چینی با طبلی به نام «گوشو» به تشویق بازیكنان حاضر در زمین می‌پرداختند.

* داور بازی در دقیقه‌ی 11، هنگامی كه مهاجمین عمان روی جواد نكونام خطا كردند، به او تذكر داد كه گردنبند خود را باز كند.

* برخی از مسلمانان ساكن این شهر، با پرچم ایران به تشویق تیم ملی كشورمان ‌پرداختند.

* بازیكنان تیم ملی تایلند كه در بازی اول مغلوب كشورمان شدند، از دقیقه‌ی 20 به تماشای بازی ایران و عمان نشستند.

* در دقیقه‌ی 31 گل اول عمان به ثمر رسید و كادر فنی به نشانه اعتراض به داور و آفساید بودن این گل از جای خود برخاستند.

* برانكو ایوانكوویچ پس از دریافت گل اول تا پایان بازی ایستاده در كنار نیمكت ذخیره‌ها كار را دنبال ‌كرد ودر پایان نیمه‌ی اول به سرعت وارد رختكن شد.

* در ابتدای نیمه‌ی دوم به جز رودباری، رحمتی و مجیدی تمامی بازیكنان ایران به گرم كردن خود پرداختند.

* در دقیقه‌ی 15 نیمه‌ی دوم، بین علی دایی و ربیع دروازه‌بان عمان، درگیری لفظی بوجود آمد.

* تماشاگران چینی حاضر در ورزشگاه در طول بازی دو تیم را تشویق ‌كردند.

* اكثر عكاسان پشت دروازه‌ی عمان قرار داشتند.

* از نكات قابل توجه این بازی به اواسط نیمه‌ی دوم بازمی‌گشت؛ پس از این كه رحمان رضایی و علی بداوی از مهار مهاجمان عمانی ناتوان ماندند، بین این دو بازیكن درگیری فیزیكی پیش آمد، كه تاسف و تعجب همگان را برانگیخت.

* علی كریمی و محمد نصرتی در دقایق 63 و 90 گلهای ایران را به ثمر رساندند كه این دو گل در پی به زمین آمدن حسین كعبی، غلامرضا عنایتی و ستار زارع بود تا آهنگ هجومی تیم ملی كشورمان دو چندان شود.

ژاپن با ‌٤ گل باعث حذف تایلند شد

ژاپن 4

گل‌ها: شونسوكه ناكامورا(22)، یوجی ناكازاوا (88 و 57)، تاكاشی فوكونی‌شی (69)

تایلند 1

گل: سوتی سوكسومكیت (12)

داور: فرید المرزوقی از امارات متحده‌ی عربی

بهترین بازیكن: یوجی ناكازاوا از ژاپن

تیم ملی فوتبال ژاپن، با 4 گل شرایط حذف تیم ملی فوتبال تایلند را از مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا فراهم آورد.

در دومین دیدار از گروه  آخر مسابقات جام ملت‌های آسیا، دو تیم ملی فوتبال ژاپن و تایلند به مصاف یكدیگر رفتند.

در دقیقه‌ی 12 دیدار، این تیم تایلند بود كه نخستین گل را به ثمر رساند، اما پس از دریافت این گل توسط تیم ژاپن، حملات همه جانبه به روی دروازه‌ی تیم تایلند شكل گرفت و این تیم پس از گذشت بیستمین دقیقه از بازی، گل تساوی خود را به ثمر رساند تا دو تیم با نتیجه‌ی یك بر یك به رختكن بروند. اما ادامه‌ی این دیدار در نیمه‌ی دوم با گل برتری ناكازاوا ادامه یافت تا تیم ژاپن از حریف خود پیشی گیرد و دو گل دیگر نیز در ادامه‌ی كار برای تیم ژاپن به ثمر رسید، تا با قدرت تمام ضمن گذشتن از سد تیم تایلند، این تیم را از ادامه‌ی رقابت‌ها ناامید كند.

این پیروزی شرایط صعود تیم ملی فوتبال ایران را نیز از این گروه، سخت‌تر كرد و ایران باید در دیدار نهایی مقابل تیم ژاپن تلاش زیادی به خرج دهد.