تبیان، دستیار زندگی
ممكن است كمتر توجه كنیم كه چقدر به میان حرف دیگران می دویم و یا جملات آنها را تمام می كنیم. اما باید دریابیم كه این عادت نه تنها برای احترام و محبتی كه دیگران به ما دارند بلكه برای نیروی بسیار زیادی كه صرف می كنیم تا در یك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میان حرف دیگران ندوید و یا جملات آنها را تمام نكنید

ممكن است كمتر توجه كنیم كه چقدر به میان حرف دیگران می دویم و یا جملات آنها را تمام می كنیم. اما باید دریابیم كه این عادت نه تنها برای احترام و محبتی كه دیگران به ما دارند بلكه برای نیروی بسیار زیادی كه صرف می كنیم تا در یك زمان در سر هر دو نفر باشیم نیز تا چه اندازه مخرب است! لحظه ای در این باره فكر كنید. وقتی كه به میان حرف كسی می دوید یا جمله او را تمام می كنید، نه تنها باید افكار خود، بلكه افكار كسی را هم كه حرفش را قطع می كنید پیگیری كنید. این گرایش (كه در ضمن، بین مردم پركار فوق العاده متداول است) هر دو طرف را ترغیب می كند كه سخن و اندیشه خود را با سرعت بیان كنند. این كار، به نوبه خود، هر دو نفر را عصبی، تندخو و ناراحت می كند. گرایش یاد شده واقعاً فرساینده است و همچنین علت بسیاری از بگو و مگوهاست، زیرا اگر فقط یك چیز وجود داشته باشد كه تقریباً همه از آن بیزار باشند، آن "كسی است كه به حرف دیگران گوش نمی دهد". و شما چگونه می توانید واقعاً به حرف فرد  دیگری گوش فرا دهید، در حالی كه خودتان دارید با او حرف می زنید؟

هنگامی كه حرف دیگران را قطع می كنید، متوجه می شوید كه این گرایش موذی چیزی جز یك عادت بی آزار نیست كه بر شما پوشیده مانده است. همینتوجه كردن خبر خوبی است زیرا بدان معنی است كه تنها كاری كه واقعاً باید انجام دهید آن است كه وقتی یادتان می رود مچ خود را بگیرید، به خودتان یادآور شوید كه (در صورت امكان، پیش از شروع  گفتگو) شكیبا باشید و منتظر بمانید. به خودتان بگویید بگذار طرف مقابل ، حرفش را تمام كند.  خیلی زود متوجه خواهید شد كه نتیجه مستقیم این عمل ساده چقدر رفتار متقابل را با كسانی كه در زندگی تان هستند بهبود خواهد بخشید. افرادی كه با آنها ارتباط برقرار می كنید، هنگام گفتگو احساس راحتی بیشتری خواهند كرد. شما نیز وقتی كه از قطع كردن حرف دیگران دست كشیدید متوجه خواهید شد كه چقدر احساس راحتی بیشتری می كنید. میزان تپش قلب و نبض شما كاهش پیدا خواهد كرد و از گفتگویتان - به جای دویدن میان حرف آنها - لذت خواهید برد. این راه آسانی است كه به آدمی مهربان و با اعصاب آرام تبدیل شوید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.