تبیان، دستیار زندگی
ستاد برگزاری همایش‌های تخصصی معاونت تهذیب و امور فرهنگی حوزه علمیه قم به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همت معاونت تهذیب و امور فرهنگی حوزه علمیه قم

ستاد برگزاری همایش‌های تخصصی تشکیل شد

معاونت تهذیب و امور فرهنگی حوزه علمیه قم، ستاد برگزاری همایش‌های تخصصی تشکیل شد

ستاد برگزاری همایش‌های تخصصی معاونت تهذیب و امور فرهنگی حوزه علمیه قم به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دبیر اجرایی ستاد همایش‌های تخصصی معاونت تهذیب و امور فرهنگی حوزه علمیه در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، گفت:  این ستاد به منظور برنامه ریزی دقیق و ساماندهی همایش‌های سالانه این معاونت تشکیل و در آن مدیران معاونت و تنی چند از صاحب نظران و مسئولان سایر بخش‌های حوزه عضویت دارند و در اولین گام، دومین همایش طلاب جدیدالورود را همراه با کارگاه‌های توجیهی ویژه آنان برگزار می‌نماید.

حجت الاسلام مهدی شریفی افزود: برگزاری نخستین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم و نهج‌البلاغه حوزه‌های علمیه که در سه سطح حفظ کل، نصف و ثلث  به صورت متمرکز، همزمان با ایام دهه کرامت که با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه و جامعه‌الزهراء (س) در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های‌ آتی این ستاد است.

دبیر اجرایی ستاد همایش تخصصی معاوت تهذیب حوزه، همچنین با اشاره به برگزاری دومین همایش تجلیل از طلاب معمم جوان  سطح 2 حوزه علمیه قم، گفت: در این همایش از 600 طلبه جوان که در سال 86 ملبس به لباس مقدس روحانیت شده‌اند تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: برگزاری اولین همایش اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه کشور در نیمه دوم سال 87 با هدف برنامه‌ریزی گسترده اخلاقی در حوزه‌ها و بهره‌وری از مباحث مطرح شده در این همایش  در دستور کار این ستاد قرار دارد و تاکنون قریب به 210 استاد از سراسر کشور برای شرکت در این همایش شناسایی شده‌اند.

حجت الاسلام شریفی به دیگر برنامه‌های در درست اقدام این ستاد در سال جاری، اشاره کرد و افزود: برگزاری سومین هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی مشاوران مدارس علمیه سراسر کشور به مدت 3 روز در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین نخستین همایش توجیهی مشاوران جدید مدارس علمیه کشور که به تازگی در این جایگاه مشغول به کار شده‌اند نیز در سال جاری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد همایش‌های تخصصی معاونت تهذیب و امور فرهنگی حوزه یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاوران مدارس علمیه قم از دیگر برنامه‌های جاری این ستاد است که در سال گذشته به صورت منظم و هفتگی در مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) برگزار شده بود و در سال تحصیلی جدید نیز کارگاه آموزشی مسئولان فرهنگی مدارس علمیه قم به این برنامه‌ها اضافه خواهد شد.