تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مكارم شیرازی گفت: غربی ها در تلاشند حج را به یك سفر تفریحی و تشریفاتی تبدیل كنند و روح معنوی آن را مسخ كنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مكارم: غربي ها در تلاشند حج را به يك سفر تفريحي تبديل كنند

آیت الله مكارم، غربی ها ،حج ، سفر تفریحی

آيت الله مكارم شيرازي گفت: غربي ها در تلاشند حج را به يك سفر تفريحي و تشريفاتي تبديل كنند و روح معنوي آن را مسخ كنند.

به گزارش خبرگزاري شبستان ، آيت الله مكارم شيرازي در جمع نمازگزارن شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با انتقاد از انتشار كتاب هايي عليه شيعيان توسط وهابيون در موسم حج تصريح كرد: حج عامل وحدت، است كه بر اثر ناداني گروهي به عامل نفاق و دشمني تبديل شده است.

وي با تاكيد بر اينكه غربي ها از قرآن، نماز و اذان و خانه كعبه هراس دارند، اظهار داشت: غربي ها در تلاشند حج را به يك سفر تفريحي و تشريفاتي تبديل كنند و روح معنوي آن را مسخ كنند.

اين مرجع تقليد فلسفه هاي زيارت خانه خدا را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مسلمانان در حج منافع سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و اخلاقي را مي برند.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: اگر مسلمانان در حج از منافع سياسي بهره برداري كنند پشت آمريكا و اسرائيل را مي لرزانند.

وي با تاكيد بر فلسفه اقتصادي حج خاطرنشان كرد: علماي اقتصاد جهان اسلام بايد در ايام حج براي بازار و پول مشترك و مبادلات اسلامي هم انديشي كنند و طرح بريزند.

اين مرجع تقليد ادامه داد: ضعف اقتصادي مسلمانان موجب وابستگي آنان به بيگانگان مي شود.

آيت الله مكارم شيرازي بر تبادل علمي بين مسلمانان تاكيد كرد و گفت: علما و دانشمندان ايام حج را مغتنم بشمارند و علوم اسلامي و يافته هاي خود را در اختيار يكديگر بگذارند تا علوم اسلامي در جهان شكوفا شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه حج در قرآن اشاره و عنوان كرد: اعمال حج به قدري اهميت دارد كه جزئيات اعمال آن به صورت گسترده در آيات قرآن بيان شده است.

اين مرجع تقليد نسبت به تحريفات دشمنان عليه قرآن هشدار داد و تصريح كرد: دشمنان با تبليغات در سايت هاي اينترنتي و شبهه افكني در ذهن جوانان در تلاشند تا معارف و احكام قرآن را آتش بزنند.