تبیان، دستیار زندگی
آیت الله صافی، با انتقاد از توزیع گسترده قرآن به خط عثمان طه در ایران، خواستار چاپ و توزیع قران به خط اصیل ایرانی در دنیا شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد آيت الله صافي از توزيع قرآن به خط عثمان طه

انتقاد، آیت الله صافی ، توزیع قرآن، خط عثمان طه

آيت الله صافي، با انتقاد از توزيع گسترده قرآن به خط عثمان طه در ايران، خواستار چاپ و توزيع قران به خط اصيل ايراني در دنيا شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان ، اين مرجع تقليد در ديدار با مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه استان در بيت ايشان، با تاكيد بر اهتمام اوقاف براي چاپ كتاب هاي ديني و قرآن گفت: بايد با استفاده از كارشناسان مجرب قرآني ،قرآن با خط ايراني در حد گسترده اي چاپ و در تمام دنيا توزيع شود.

وي با اشاره به جايگاه وقف در اسلام خاطرنشان كرد: وقف در اسلام يكي از مباني و مراكزي است كه بسياري از مفاهيم اسلامي را تبليغ مي كند.

آيت الله صافي ادامه داد: موقوفات صدقه جاريه اي است كه از ترغيب و تشويق شخص حضرت رسول نشات گرفته و در همه كشورهاي اسلامي توسعه پيدا كرده است.

اين مرجع تقليد به وظيفه مسلمانان در برابر وقف اشاره كرد و افزود: مسلمانان بايد فرهنگ وقف را حفظ كنند و آن را هميشه زنده نگه دارند.

وي با بيان اينكه اگر موقوفات را احيا كنيم بسياري از معايب نيز برطرف مي شود، تصريح كرد: موقوفات بايد طبق نيات واقفين استفاده شود تا موجب دلسردي مردم نشود.

آيت الله صافي گلپايگاني در بخش ديگري از سخنان خود خواستار اجراي برنامه هاي تربيت اسلامي در امامزاده ها شد و اظهار داشت: بايد از وجود امامزاده ها استفاده هاي ديني كرد و فرهنگ اهل بيت(ع) را در آنها پياده كرد.

اين مرجع تقليد با تاكيد بر اينكه امامزاده ها وسيله اي براي احياي فرهنگ تشيع واهل بيت(ع) هستند، افزود: برنامه هاي تعلم و تربيت اسلامي بايد در بقاع متبركه اجرا شوند.

وي وجود بقاع متبركه را نشانه ارادت مردم به ائمه(ع) دانست و تاكيد كرد: وجود امامزاده ها در هر شهري نشان از سابقه ولايي مردم آن شهر است.

در ابتداي اين ديدار مدير كل اوقاف و امور خيريه استان قم نيز به ماموريت هاي اين اداره اشاره كرد و گفت: اوقاف به عنوان متولي موقوفات موظف است نيات واقفين در مسير اصلي خود استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا ناظمي بقاع متبركه را از ديگر ماموريت هاي اوقاف عنوان كرد و اظهار داشت: به دنبال ترويج برنامه هاي فرهنگي در بقاع متبركه به عنوان قطب هاي فرهنگي هستيم .

وي با تاكيد بر اجراي مباحث فرهنگي در امامزاده ها خاطرنشان كرد: امامزاده ها محورهايي براي اعتقادات مردم هستند و در كنار برنامه هاي معنوي بايد برنامه هاي فرهنگي نيز مورد توجه قرار بگيرد.