تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه علمیه قم بر نقش محوری قرآن در رشد و شکوفایی علمی و اخلاقی در جامعه تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش به معارف قرآنی در هدایت جامعه بویژه در عصر کنونی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله مقتدایی

معارف قرآنی را در جامعه کاربردی کنیم

آیت‌الله مقتدایی ،معارف قرآنی ، جامعه کاربردی

مدیر حوزه علمیه قم بر نقش محوری قرآن در رشد و شکوفایی علمی و اخلاقی در جامعه تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش به معارف قرآنی در هدایت جامعه بویژه در عصر کنونی شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله  مقتدایی در مراسم اختتامیه بخش حوزوی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به جایگاه قرآن و لزوم نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: باید معارف قرآن را در جامعه کاربردی نماییم و آن را از مهجوریت خارج کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در آشنایی جامعه با معارف قرآنی بسیار موثر است، بر گسترش فعالیت‌های قرآنی و انس با قرآن تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی جوانان با قرآن، گفت: جوانان باید با قرآن انس بیشتری بگیرند، زیرا در این صورت تهاجم فرهنگی دشمنان در آنان اثر نخواهد داشت.

آیت‌الله مقتدایی یادآور شد: قرآن کلام خداست و انس با آن و احترام گذاشتن به آن، احترام به خداست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد فاکر میبدی مدیر بخش حوزوی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم نیز با اشاره به حضور عالی مراکز حوزوی در این نمایشگاه، گفت: بیش از 30 مرکز قرآنی در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه قم، اصفهان، خراسان، حوزه علمیه خواهران و جامعه المصطفی العالمیه از فعالترین مراکز بخش حوزوی نمایشگاه بودند.

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه قرآن یادآور شد: در این نمایشگاه 750 پایان نامه برتر، 230 عنوان کتاب، 50 مجله علمی و تخصصی عرضه و 120 نشست علمی و تخصصی نیز برگزار شد.

خاطرنشان می‌شود، در مراسم اختتامیه بخش حوزوی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از آثار و غرفه داران برتر حوزوی تقدیر به عمل آمد