تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع فرماندهان سپاه قم خواستار انتقال تجربه‌های جنگ تحمیلی به جوانان شد و گفت: ایمان و روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام، رمز موفقیت آنان در جبهه‌های جنگ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله مکام شيرازي:

با کوچک‌ترين اقدام نظامي دشمنان، مردم کفن پوش به ميدان‌هاي جنگ مي‌آيند

مکارم شیرازی ،حمله دشمنان،کفن پوش

حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي در جمع فرماندهان سپاه قم خواستار انتقال تجربه‌هاي جنگ تحميلي به جوانان شد و گفت: ايمان و روحيه شهادت‌طلبي رزمندگان اسلام، رمز موفقيت آنان در جبهه‌هاي جنگ است.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي، از مراجع تقليد، صبح امروز در ديدار جمعي از فرماندهان و مسؤولان سپاه علي‌بن ابي‌طالب(ع) بر آمادگي مستمر نيروهاي مسلح در برابر تهديدها‌ي دشمن تأکيد کرد و گفت: دشمنان جمهوري اسلامي ايران از همه نيروهاي مسلح هراس دارند؛ ولي حساب ويژه‌اي در مقابل نيروهاي سپاه باز کرده‌اند.

وي در ادامه افزود: رشادت‌هاي نيروهاي سپاه در هشت سال دفاع مقدس، از اين رزمندگان اسلام، نيرويي شکست‌ناپذير در نظر دشمنان ترسيم کرده است.

حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي خاطر نشان کرد: اين ابهت سپاه و هراس دشمنان از آنان، بسيار مهم است و بايد پاس داشته شود.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم خواستار انتقال تجربه‌هاي جنگ تحميلي به نسل جديد نيروهاي مسلح شد و بيان داشت: اين تجربه‌هاي ارزشمند ارزان به دست نيامده و بايد با تشکيل کارگروهي در اين زمينه، همه ابعاد جنگ به جوانان منتقل شده و آنها را در فضاي ميدان‌هاي رزم قرار دهد.

وي همچنين رمز موفقيت رزمندگان اسلام در ميدان‌هاي جنگ را ايمان و روحيه شهادت‌طلبي دانست و افزود: اين روحيه ارزشمند سلاح برتر ما در برابر دشمنان است و بايستي در بين نيروهاي مسلح حفظ شود.

حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي ادامه داد: در کنار آموزش آخرين فنون نظامي به کارآموزان بايد به صورت مستمر آيات، روايات و تاريخ اسلام براي آنها بازگو و تدريس شود.

اين مرجع تقليد با اشاره به پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه تأکيدکرد: رژيم اشغالگر قدس در اين جنگ از نظر تجهيزات نظامي بسيار بالاتر از جوانان حزب‌الله بود؛ ولي نيروهاي آنها از ايمان به خدا تهي بودند.

وي دليل هراس آمريکا و مستکبران جهان از جمهوري اسلامي ايران را در داشتن روحيه شهادت‌طلبي مردم غيور ايران دانست و ابراز داشت: با کوچک‌ترين اقدام نظامي کشورهاي غربي، همه مردم کفن‌پوش و به ميدان‌هاي جنگ رهسپار خواهند شد.

حضرت آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در پايان تصريح کرد: امروز منطقه خاورميانه به دليل وجود نيروهاي اشغالگر آمريکايي ناامن است؛ ولي به برکت وجود نيروهاي مخلص و مؤمن مسلح در کشور ما، مردم در امنيت کامل زندگي مي‌کنند.