تبیان، دستیار زندگی
به همت بخش حوزوی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بیش از شصت سایت اینترنتی در موسسات و مراکز حوزوی به بازدید کنندگان معرفی می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همت بخش حوزوی نمایشگاه قرآن صورت می‌گیرد

معرفی 60 سایت حوزوی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

معرفی ،60 سایت حوزوی،نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

به همت بخش حوزوی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بیش از شصت سایت اینترنتی در موسسات و مراکز حوزوی به بازدید کنندگان معرفی می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی کاشی، مسئول غرفه اطلاع رسانی بخش حوزوی با بیان این مطلب در گفتگو با مرکز خبر حوزه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در عرصه اطلاع رسانی به خصوص اینترنت فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند و ما در این بخش سعی می‌کنیم، بخشی از این دستاوردها را به مردم معرفی و نحوه استفاده کاربردی آنها را آموزش می‌دهیم.

وی در عین حال این تلاش‌ها را ناکافی و نیازمند توسعه عنوان کرد و افزود: اینترنت یکی از ابزارهای مناسب جهت ارایه خدمات دینی به مردم و جامعه است و باید با شناخت صحیح ظرفیت‌ها و آفت‌ها به درستی آن را در جهت رسیدن به اهداف دینی مورد استفاده قرار دهیم.

حجت‌الاسلام کاشی پایگاههای اطلاع رسانی معرفی شده در بخش حوزوی را به هفت قسمت تقسیم کرد و گفت: در بخش نخست سایت‌های پاسخگو معرفی شده‌اند که این سایت‌هابه پاسخگویی به سئوالات دینی مردم در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.

مسئول غرفه اطلاع‌رسانی بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، بخش دوم را مرتبط با کتاب شناسی و منبع شناسی عنوان کرد ویادآور شد: پایگاه‌ اطلاع رسانی databank به تنهایی متن14 هزار مقاله را در دسترس عموم قرار داده و حاوی چکیده بیش از 80 هزار مقاله است.

وی افزود: در بخش سوم، پایگاههای اطلاع رسانی پیرامون گفتگو و مطالعه دینی، معرفی شده‌اند که در این پایگاهها می‌توان به صورت گفتاری و نوشتاری درباره مباحث دینی گفتگو کرد، مانند سایت ارتباط شیعی که به گفتگو پیرامون معارف شیعی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام کاشی ادامه داد: در بخش چهارم، سایت‌های مربوط به آموزش مجازی معارف دینی قرار دارند مانند، دانشکده مجازی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و دانشستان عالی امام خمینی (ره) که هر دو به صورت فعال مشغول به آموزش هستند.

مسئول غرفه اطلاع رسانی بخش حوزوی نمایشگاه قرآن با اشاره به سایت‌های کتابخانه‌ای، گفت: اینگونه سایت‌ها بهترین ابزار برای  محققین و پژوهشگران هستند و با دارا بودن متن و امکان جستجوی کتب مختلف خدمات متنوعی را ارایه می‌کند، سایت معارف قرآن به نشانی www.maarefguran.ir از این جمله است.

وی به نحوه استفاده از سایت‌های راهنما اشاره کرد و اظهار داشت: پایگاه‌های راهنما به معرفی مجموعه‌ای سایت‌های اسلامی و موضوعات دینی می‌پردازند مانند سایت مهدی سرچ «mahdisearch» که راهنمای پایگاه‌های مربوط به امام مهدی (عج) است.

حجت‌الاسلام کاشی سایت معاد پایگاه‌های خبری را موضوع بخش هفتم عنوان کرد و افزود: سایت‌های خبری حوزه‌ نیوز و ابنا در این بخش به مردم معرفی و نحوه استفاده از آنها آموزش داده می‌شود