تبیان، دستیار زندگی
آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: در گوشه و کنار کشور مجالس و محافلی که معلوم نیست بر چه مبنایی استوار است، برگزار می شود و در آن آداب ابداعی عبادت از سوی افراد ناآگاه ترویج می شود، که اصلاً درست نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله العظمی مکارم شیرازی

ختم انعام با شیوه رایج سند شرعی ندارد

،شرعی ،مکارم ،ختم انعام

آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: در گوشه و کنار کشور مجالس و محافلی که معلوم نیست بر چه مبنایی استوار است، برگزار می شود و در آن آداب ابداعی عبادت از سوی افراد ناآگاه ترویج می شود، که اصلاً درست نیست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزودند: از جمله مراسمی که نشانه درستی ندارد، ختم سوره انعام است، این سوره جایگاه عظیمی در قرآن دارد، ولی اینکه در لابلای آن ، اذکار و اورادی را بیاورند، اصلاً درست نیست و در هیچ متن دینی نیز ذکر نشده است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بر تحقق رفاه اجتماعی در جامعه تاکید کرده و گفتند: ملت فقیر، ایمان نخواهد داشت و سلامتی و نوامیس چنین ملتی در خطر خواهد بود.

معظم له افزودند: اگر ما به قوانین اسلام عمل کنیم، حتی یک فقیر یا بیکار در جامعه وجود نخواهد داشت.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را برای جامعه ضروری دانسته و افزودند: وقتی این طرح در جامعه اجرا شد و عده‌ای از اراذل و اوباش جمع‌آوری شدند و به سزای عمل خود رسیدند، برخی از رسانه های خارجی به همراه همفکران داخلی آنان به این طرح اعتراض کرده و اعلام کردند که در ایران آزادی وجود ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: اجرای چنین طرحهایی برای جامعه اسلامی لازم و ضروری است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: در برابر دستورات الهی نباید گزینشی عمل کنیم، زیرا تمام قوانین اسلام به نفع ما و سعادت جامعه وضع شده است.

این مرجع تقلید، حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی و معرفت دینی را برای همه بویژه کسانی که به علل مختلف به خارج از کشور اسلامی سفر می‌کنند، ضروری دانسته و عنوان کردند: کسانی که کشورهای خارجی را برای زندگی انتخاب می‌کنند باید مراقب نسل‌های بعدی خود باشند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم همبستگی بین امت اسلامی در برابر دشمنان، تلاش وهابیت در هک کردن سایت‌های شیعی را نشانه حماقت آنها دانسته و گفتند: برادران ما بعد از 24 ساعت قفلها را  شکستند و سایت‌های شیعی را دوباره راه اندازی کردند.

ایشان افزودند: وهابی‌ها به جای اینکه برخی سایت‌های ضد اسلامی که به پیامبر توهین می‌کنند و مناظر ضد اخلاقی و اسلامی را ترویج می‌دهند حمله کنند، به سایت‌های شیعی حمله می‌کنند