تبیان، دستیار زندگی
این دیوار، طویل‌ترین دیوار جهان است و بیش از 2400 کیلومتر طول دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیواری که از کره ماه قابل دیدن است

دیوار چین

حتماً همه شما نام دیوار بزرگ چین را شنیده‌اید. این دیوار، طویل‌ترین دیوار جهان است و بیش از 2400 کیلومتر طول دارد. ضخامت آن 75/9 متر و ارتفاعش بین 57/4 تا 2/9 متر است. این بنای عظیم از آجر و سنگ ساخته شده است. ساخت این دیوار در سال 221 قبل از میلاد آغاز شد و تکمیل آن 15 سال به طول انجامید. آیا می‌توانید حدس بزنید دلیل ساختن چنین دیوار عظیمی چه بوده است؟

دیوار بزرگ چین یکی از معدود بناهای ساخت بشر است که از کره ماه دیده می‌شود

در واقع این دیوار برای جلوگیری از حمله مغول‌ها به چین ساخته شد. در حدود سال 246 قبل از میلاد چین به چندین استان کوچک تقسیم شد. اما امپراتور «شی هوانگ‌تی» این استان‌ها را متحد کرد و یک امپراتوری به وجود آورد. در شمال این امپراتوری، مغول‌های وحشی زندگی می‌کردند.

متاسفانه با وجود ساخته شدن این دیوار، امپراتور شی هوانگ‌تی به خواسته خود نرسید؛ چرا که مغول‌ها قسمت‌هایی از این دیوار را خراب کردند و به درون خاک چین راه یافتند

امپراتور همواره از حمله احتمالی مغول‌ها در هراس بود. او برای در امان ماندن چین از حمله آنها، فرمان ساخت دیواری عظیم را صادر کرد. به این ترتیب این دیوار ساخته شد و قسمت اعظم مناطق شمالی چین را احاطه کرد.

این دیوار، طویل‌ترین دیوار جهان است و بیش از 2400 کیلومتر طول دارد. ضخامت آن 75/9 متر و ارتفاعش بین 57/4 تا 2/9 متر است. این بنای عظیم از آجر و سنگ ساخته شده است. ساخت این دیوار در سال 221 قبل از میلاد آغاز شد و تکمیل آن 15 سال به طول انجامید

متاسفانه با وجود ساخته شدن این دیوار، امپراتور شی هوانگ‌تی به خواسته خود نرسید؛ چرا که مغول‌ها قسمت‌هایی از این دیوار را خراب کردند و به درون خاک چین راه یافتند.

دیوار بزرگ چین یکی از معدود بناهای ساخت بشر است که از کره ماه دیده می‌شود.

منبع: کتاب چرا، چطور چگونه؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.