تبیان، دستیار زندگی
یکی از استادان حوزه و دانشگاه تبریز گفت: هالیوود در جدیدترین فیلم ضدایرانی خود نهاد مقدس خانواده را هدف قرار داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخريب روحانيت و نهاد خانواده در جديدترين فيلم هاليوود

تخریب روحانیت و نهاد خانواده در جدیدترین فیلم هالیوود

يکی از استادان حوزه و دانشگاه تبريز گفت: هاليوود در جديدترين فيلم ضدايراني خود نهاد مقدس خانواده را هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در تبريز، با اشاره به ساخت فيلم جديد«سنگسار ثريا.ميم» گفت: کارگردان اين فيلم ضمن اين‌که محتوايي شبيه فيلم تايتانيک به آن داده، مستقيماً نهاد خانواده را هدف قرار داده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه تبريز خاطر نشان کرد: اين فيم مضحک در نظر دارد احکام اسلامي را به شدت خشونت‌آميز جلوه دهد و فرهنگ ديني را محکوم کند و به چالش بکشد.

وي تصريح کرد: کارگردان اين اثر ضد ايراني، با هنرمندي سعي در واقعي جلوه‌دادن موضوع فيلم دارد، مضاف بر اين‌که نيم نگاهي نيز به صورت نرم و ضمني در جهت تخريب روحانيت داشته است.

حجت‌الاسلام نظري با اشاره به بخش‌هايي از فيلم«سنگسار ثريا.ميم» خاطر نشان کرد: پناهنده شدن شخصيت قربانعلي، همسر ثريا، به روحاني روستا و توطئه عليه ثريا داراي مفهوم است.

اين استاد حوزه‌هاي علميه تبريز ابراز داشت: هاليوود پيش از اين نيز با ساخت فيلم‌هايي از اين قبيل در جهت خدشه‌دار کردن چهره واقعي اسلام حرکت کرده است؛ اما احساس مي‌شود، اين فيلم سياست جنگ نرم تصويري را شدت بخشيده است.

وي در ادامه با تشريح وظيفه جهان اسلام در برابر سياست ضدايراني و اسلامي هاليوود آمريکا اظهار داشت: هاليوود امروزه هزار کلمه را در قالب يک تصوير بيان مي‌کند؛ ولي ما يک تصوير را در قالب هزار کلمه بيان مي‌کنيم، در نتيجه هزار برابر عقب مانده‌ايم.

حجت‌الاسلام نظري بيان داشت: هنرمندان جامعه اسلامي وظيفه دارند، بر حسب غيرت ديني خود با زبان هنر و تصوير، پاسخ اين حرکت مضحک و غير واقعي هاليوود را بدهند.

اين استاد حوزه علميه تبريز افزود: ديگر زمان شعار در قالب سخنراني‌هاي چند ساعته گذشته، بايد در عمل و بهره‌مندي از علوم روز و فناوري‌هاي جديد به مقابله با دشمنان برخيزيم.

گفتني است، هاليوود در جديدترين اقدام ضد ايراني خود به توليد فيلمي با عنوان«سنگسار ثريا.ميم» به کارگرداني سيروس نورسته کرده كه براساس کتابي نوشته فريدون صاحب جم به زبان فارسي است.

بر اساس اين فيلم که در روستايي نامشخص در ايران روي مي‌دهد، قربانعلي، همسر ثريا، با وجود وضع مالي نامناسبش، قصد ازدواج با دختري چهارده ساله دارد؛ از اين رو تصميم مي‌گيرد تا ثريا را که داراي چهار فرزند از او است، طلاق دهد.

هنگامي که قربانعلي با مخالفت ثريا روبرو مي‌شود، در اقدامي مضحک به روحاني روستا روي مي‌آورد و از وي درخواست کمک و تهمت دروغ زدن به ثريا و سنگسارکردن ثريا را مي‌کند.