تبیان، دستیار زندگی
در پی اعتراض و انتقاد علما و شخصیت های برجسته دینی کشورهای اسلامی نسبت به سخنان قرضاوی علیه شیعه، وی با صدور بیانیه ای از تحریف سخنانش توسط روزنامه «المصری الیوم» ابراز نارضایتی کرده و خود را مدافع شیعیان در مقابل تندروهای اهل تسنن دانسته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرضاوی

سخنان مرا در خصوص شیعه تحریف کرده اند

قرضاوی،شیعه،تحریف

در پی اعتراض و انتقاد علما و شخصیت های برجسته دینی کشورهای اسلامی نسبت به سخنان قرضاوی علیه شیعه، وی با صدور بیانیه ای از تحریف سخنانش توسط روزنامه «المصری الیوم» ابراز نارضایتی کرده و خود را مدافع شیعیان در مقابل تندروهای اهل تسنن دانسته است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، یوسف قرضاوی در بیانیه خود آورده  است: من اذعان می کنم که روزنامه « المصری الیوم» سخن مرا دقیق و کامل نقل نکرده و در آن دخل و تصرف نموده است.

وی افزوده است: در رساله خود، نظر کسانی که شیعیان را به تحریف قرآن متهم می کنند و آنان را کافر می پندارند، رد کرده و گفته ام تمامی شیعه معتقد به قرآن هستند و از همین رو آن را تلاوت و حفظ کرده و در مسائل اعتقادی به آن استناد می کنند.

یوسف قرضاوی ادامه داده است: هرگز نزد شیعیان قرآنی که مغایر قرآن ما باشد، دیده نشده است و قرآن های چاپ ایران همان قرآن هایی است که در مصر و عربستان چاپ می شود.

وی در بیانیه خود آورده است: شیعیان،خود نسبت به این ادعا که بعضی از جزء های قرآن ناقص است اتفاق نظر نداشته و محققان شیعه نیز این رای را مردود می شمارند.

وی افزوده است: بنده در همین راستا و در بیان عدم تحریف قرآن مجید و مصون بودن آن از هرگونه فزونی و کاستی، به نقل اقوال شیعیان معتدلی پرداخته ام که مورد استناد علمای اهل سنت است.