تبیان، دستیار زندگی
عد از شكست قطر و تساوی عربستان گزارش تصویری خوشبختانه طی روزهای گذشته آرامش و صمیمیت بر تیم ملی حاكم بوده و همه ملی پوشان با امیدواری از دیدار روز سه شنبه با تایلند صحبت می كردند. محمد دادكان هم یك لحظه از ملی پوشان غافل نیست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرنگاران 15 دقیقه تمرین را دیدند

دلشوره برانكو بعد از شكست قطر و تساوی عربستان

گزارش تصویری

خوشبختانه طی روزهای گذشته آرامش و صمیمیت بر تیم ملی حاكم بوده و همه ملی پوشان با امیدواری از دیدار روز سه شنبه با تایلند صحبت می كردند. محمد دادكان هم یك لحظه از ملی پوشان غافل نیست تا احساس تنهایی نكند. در شهر سی میلیونی چونگ كینگ و در بازارهای این شهر پرجمعیت از بوی غذای طبخ شده چینی زیاد دل خوشی ندارند و تاكنون هم سیم خاردار دور جیب خود را برای خرج كردن دلارهایشان باز نكرده اند. البته بهانه آنها گرانی اجناس است اما شما این حرف ها را باور نكنید.

مثلث آماده ترین ها

علی دایی، رحمان رضایی و علی كریمی بازیكن صاحب نام كشورمان دیروز آماده ترین نفرات تمرین بودند و تا حدود زیادی خیال برانكو را راحت كردند.

آخرین تمرین قبل از بازی با تایلند

تیم ملی صبح دیروز را به استراحت پرداخت اما بعدازظهر دیروز پنجمین تمرین خود را در چونگ كینگ انجام داد. آخرین تمرین تیم ملی قبل از رویارویی با تایلند عصر امروز در زمین محل برگزاری بازی برگزار می شود.

دایی؛ بهترین بازیكن ایران

روزنامه های چینی دیروز هم با چاپ گزارش كامل تمرین تیم ملی ایران از دایی به عنوان بهترین بازیكن ایران یاد كردند.

هزار تماشاگر مشتاق

عصر دیروز هم نزدیك به هزار نفر از علاقه مندان به فوتبال كشورمان كه تعداد زیادی چشم بادامی هم در آن به چشم می خورد تمرین تیم ملی را از نزدیك تماشا كردند.

دادكان یاد جوانی افتاد

دكتر دادكان هم كه به شدت یاد جوانی اش افتاده دیروز هم با لباس ورزشی پا به پای سایر ملی پوشان به تمرین پرداخت تا به آنها روحیه بدهد!

راننده تاكسی چینی= بامشاد

سوار تاكسی شدن خبرنگاران كشورمان برای رفتن به محل تمرین تیم ملی حكایت خاص به خود را دارد. از ما نشینده بگیرید اما اكثر راننده های تاكسی چین از نظر" آی كیو" مثل بامشاد در حد زیر متوسط هستند آنها حتی دو كلمه انگلیسی هم بلند نیستند تا با آنها به این زبان بین المللی صحبت كرد.

موضوع وقتی خنده دار تر می شود كه راننده تاكسی ها برای آنكه مثلاً میزبان خوبی باشند حرفشان را به زبان چینی روی كاغذ می نویسند و انتظار دارند ایرانی ها آن را بخوانند.

تركیب تیم ملی لو رفت

هر چند برانكو سیاستمدارانه از اعلام فهرست یازده نفره در برابر تایلند طفره می رفت اما دیروز هنگام بازی دستگرمی ملی پوشان سرمربی كروات كشورمان همان نفراتی را در تیم اصلی قرار داد كه قرار است در برابر تایلند بازی كنند.

هوای شرجی رقیب ایران

هوای چونگ كینگ به شدت گرم و شرجی است و همین مسأله باعث نگرانیهای زیادی شده است. البته برانكو معتقد است شاگردانش به این شرایط آب و هوایی عادت كرده اند اما باید قبول كنیم هوای شرجی، رقیب پنهان تیم ملی قرار می دهد.

دایی و مهدوی كیا پرطرفدارتر از بقیه

اگر چه چینی ها عاشق سینه چاك خداداد عزیزی هستند و خبرنگاران دائماً دلیل غیبت او و هاشمیان را سؤال می كنند اما دایی سرشناس ترین ملی پوش كشورمان است و بازار امضا و عكس یادگاری با او داغ است. بعد از دایی، باید مهدی مهدوی كیا را پرطرفدارترین بازیكن ایران در شهر چونگ كینگ لقب دهیم.

میزبانی المپیك زیر سؤال رفت

از ما نشنیده بگیرید اما پس از آنكه تماشاگران چینی هنگام مراسم افتتاحیه سپ لاتر را سنگ روی یخ كردند گفته می شود شاید میزبانی چین در المپیك 2008 پكن هم تحت الشعاع قرار بگیرد. مسئولان چینی برای آنكه ضعف های مدیریتی خود را بپوشانند قصد دارند حتی راننده های تاكسی خود را به كلاس آموزش زبان انگلیسی بفرستند!

برانكو هم خوشحال هم نگران

از اینكه اندونزی موفق به شكست قطر شده و عربستان هم مقابل تركمنستان متوقف گردیده برانكو از این بابت خوشحال است كه تیم های مطرح استارت خوبی در مسابقات جام ملتهای آسیا نزدند البته از این بابت هم نگران است كه اپیدمی نتایج غیرمنتظره گریبان آنها را در روز بازی با تایلند بگیرد. البته دلشوره برانكو قابل احترام است زیرا او باید فكر همه چیز را بكند.

ژاپنی ها در تمرین تیم ملی

ژاپنی ها با دوربین های عكاسی خود با لنزهایی كه شبیه به لوله توپ است تمرینات تیم ملی كشورمان را دقیقاً زیرنظر دارند و خبرنگاران چشم بادامی هم روی تعدادی از ملی پوشان سرشناس كشور زوم كردند. در این تمرین مرور كارهای تاكتیكی زیرنظر برانكو انجام شده ضمن آنكه شوت از راه دور هم حربه ای بود كه سرمربی تیم ملی روی آن تأكید داشت كه ملی پوشان به درستی چارچوب دروازه را نشانه بگیرند.

در این تمرین خبرنگاران ایرانی و خارجی تنها در 15 دقیقه پایانی اجازه ورود به داخل ورزشگاه را پیدا كردند. البته برانكو برای آنكه دل خبرنگاران ایرانی را به دست آورد پس از تمرین در یك مصاحبه مطبوعاتی شركت كرد.

پشه ها به تیم ملی حمله كردند

درمحل تمرین دیروز تیم ملی پشه باران بود. زیرا هزاران پشه به تمرین ایران حمله ور شده بودند تا كمی ملی پوشان كشورمان را اذیت كنند.

كریمی و دایی همچنان كری دارند

علی دایی و علی كریمی همچنان با هم كری دارند، زیرا وقتی كریمی توپ خراب می كرد، دایی به او می خندید و بالعكس!

نگرانی برانكو از مهاجمان

در تمرین دیروز مهاجمان ایران توپ ها و موقعیتهای بسیاری را خراب كردند كه این موضوع تا حد زیادی نگرانی های برانكو را فراهم آورد.

تیم اصلی ایران باخت

در بازی تمرینی تیم اصلی و تیم ذخیره ایران، ذخیره ها با حساب 2 بر 1 تیم اصلی را شكست دادند كه رضا عنایتی 2 گل تیم ذخیره ها و علی كریمی گل تیم اصلی را به ثمر رساندند.

برانكو ایوانكویچ در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی:

وارد بازی تبلیغاتی نمی‌شویم

اكنون به ژاپن و عمان فكر نمی‌كنیم

برانكو ایوانكویچ سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان پس از تمرینات در استادیوم المپیك شهر چونگ چینگ، در میان خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر در این مسابقات، در رابطه با وضعیت و چگونگی برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا و دیدارهای تیم ملی ایران توضیح داد.

برانكو ایوانكویچ در ارزیابی خود از بازیهای انجام شده و بازی تیم ایران برابر تایلند، گفت: نباید فكر كنید تیم‌ها در این دوره از مسابقات ضعیف هستند، حتی در بازی عربستان مقابل تركمنستان، تیم تركمنستان نشان داد تیم ضعیفی نیست. بنابراین اگر تیمی را دست كم بگیریم، دچار مشكل می‌شویم. ما با تجربه‌یی كه مقابل تایلند داریم، امیدواریم بازی خوب و برتری را از سوی خود نشان دهیم.

وی در پاسخ به سوال یك خبرنگار چینی در رابطه مهمترین دغدغه ایوانكویچ در آستانه دیدار با تایلند، گفت: دغدغه من نیز مانند تمام مربیان به این امر باز می‌گردد كه در این برهه از زمان مصدومی نداشته باشیم و این كه چگونه مقابل تایلند بازی برتری را ارایه كنیم. در رابطه با چگونگی بازی برابر این تیم نیز تصمیماتی اتخاذ كرده‌ایم. اگر چه این تیم را یك بار برده‌ایم، اما نباید آن را دست كم گرفت.

سرمربی تیم ملی در رابطه با تركیب اصلی تیم ملی گفت: تركیب اصلی تیم را شناخته‌ایم و شاید تنها تغییر جزیی در تیم داشته باشیم.

وی در ارزیابی خود برای بازی مقابل تیم‌های عمان و ژاپن، گفت: تمام تمركز ما روی بازی ایران و تایلند است و اصلا به عمان و ژاپن فكر نمی‌كنیم. گروه ما گروه بسیار سختی است و هیچ بازی را نمی‌توان از قبل پیش‌بینی كرد. ما خودمان را آماده می‌كنیم تا بازی خوبی ارایه دهیم. از طرفی معتقدم كه نباید مقابل هیچ حریفی با آمادگی نسبی حاضر شد.

برانكو ایوانكویچ، در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با این‌ كه سرمربی تیم ژاپن عنوان كرده بود « تیم ایران، برنده‌ی بازی ایران و ژاپن است»، گفت: البته از سرمربی ژاپن تشكر می‌كنم. اما این یك بازی تبلیغاتی است. ژاپن تیمی نیست كه در جام ملت‌ها برای باخت آمده باشد. همه برای پیروزی آمده‌اند. بنابراین همه‌ی حریفان ما را جدی می‌گیرند و ما نیز هیچ‌كدام از حریفان را دست‌كم نمی‌گیریم و در مقابل آنها با جدیت مسابقه می‌دهیم. هر تیمی كه بخواهد پیروز باشد، باید زحمت زیادی بكشد و نتایجی كه ما قبلا گرفتیم، بیانگر این مطلب است.

وی در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با گزارش روزنامه‌های چینی، مبنی بر این ‌كه «ایران مقابل تایلند تهاجمی بازی می‌كند و یكی از مدعیان قهرمانی این مسابقات دارای بازیكن آماده‌ای به نام علی دایی است»، گفت: حتما ژاپنی‌ها و چینی‌ها قصد دارند، با عنوان كردن ایران مدعی اصلی این جام، فشار روانی مضاعفی را بر آن وارد كنند. اما، ما با آرزوها و آمال بلندپروازانه‌ای در این مسابقات حاضر شده‌ایم و از این ‌كه ما را مدعی قهرمانی این جام می‌دانند، به نحو احسن استفاده می‌كنیم. بار دیگر تاكید می‌كنم هر مسابقه و حریفی سخت است. خوشبختانه بازیكنان من به این اصل آگاه هستند. طی دو روز گذشته تیم‌های مدعی نتوانسته‌اند از پس حریفان برآیند. این نشان می‌دهد تمام حریفان با آمادگی بالایی در این مسابقات حاضر شده‌اند.

برانكو در خصوص شرجی هوا و این كه ممكن است، این امر مشكلی را برای تیم ایران ایجاد كند، گفت: این مشكل تنها برای تیم ایران نیست و من نمی‌توانم كاری در این زمینه انجام دهم.