تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سبحانی در جمع نمازگزاران روزه دار در مدرسه علمیه حجتیه قم خاطر نشان کرد: هیچ کدام از صحابه پیامبر اکرم(ص) فضایل و مکارم امیرالمومنین علی(ع) را ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله سبحاني؛

مستکبرين با صرف هزينه هاي هنگفت سعي در انحراف عقايد شيعيان دارند

سبحانی؛ مستکبرین ، انحراف عقاید شیعیان

آيت الله سبحاني در جمع نمازگزاران روزه دار در مدرسه علميه حجتيه قم خاطر نشان کرد: هيچ کدام از صحابه پيامبر اکرم(ص) فضايل و مکارم اميرالمومنين علي(ع) را ندارند.

به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله جعفر سبحاني، امروز در ادامه جلسات تفسير موضوعي سوره رعد که در مدرسه علميه حجتيه قم برگزار مي شود، ضمن تسليت شهادت مولاي متقيان، اميرالمومنين علي(ع)، اين امام همام را در بالاترين درجات و کمالات علمي و اخلاقي توصيف کرد و گفت: ايشان جامع فضايل اخلاقي متضاد بودند؛ در عين حکمت و زهد، قهرماني دلير در ميدان هاي جنگ بودند و در عين قدرت و صلابت، در پيش يتيمان زانو زده و با قلبي رئوف از آنها دلجويي مي کردند.

وي همچنين اميرالمومنين علي(ع) را از جهاتي شبيه به حضرت عيسي مسيح(ع) دانست و افزود: ايشان همچون حضرت مسيح در خانه خدا به دنيا آمدند و همانگونه که گاهي عيسي بن مريم را خدا و پسر خدا دانسته و گاهي يک فرد غيرعادي هم نمي دانند، درباره ايشان نيز گاهي غلو کرده و گاهي نيز دشمنان اهل بيت(ع) ايشان را همچون انسان هاي معمولي عنوان مي کنند.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم خاطر نشان کرد: معتدل ترين نگاه به شخصيت و فضايل اميرالمومنين(ع)، نگاه شيعيان حقيقي است که ايشان را پس از پيامبر اکرم(ص) برترين انسان مي دانند.

آيت الله سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه کشورهاي استکباري غربي با صرف هزينه هاي هنگفت، سعي در منحرف کردن افکار و عقايد شيعيان دارند، اظهار داشت: يکي از شبهاتي که دشمنان بسيار بر آن تکيه دارند، سکوت اميرالمومنين علي(ع) و عدم واکنش ايشان در برابر غصب خلافت است.

وي در تبيين رفع اين شبهه گفت: در نامه 62 نهج البلاغه، حضرت علي(ع) خطاب به مردم مصر، حفظ اصل اسلام و آموزه هاي دين در جامعه و عدم نابودي تمامي زحمات پيامبر اکرم(ص)، به عنوان دليل سکوت اين امام معصوم در برابر غصب حق خلافت و ظلم هاي بسيار به ايشان، مطرح شده است.

رييس موسسه امام صادق(ع) در پايان تصريح کرد: هيچ کدام از صحابه پيامبر اعظم(ص) فضايل و مکارم اميرالمومنين(ع) و جهاد بسيار ايشان در رکاب پيامبر را ندارند.