تبیان، دستیار زندگی
امشب حساب کتابهای پرونده همه ما مال عوام است . اما عده ای هستند که جزو خواص هستند و پرونده آنها با ما فرق دارد .این خواص سه خصوصیت دارند :
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک شب = 83 سال

قدر

فضیلت شب قدر از هزار ماه بیشتر است ( حدود 83 سال) هر کاری که در این شب انجام بدهی هزار برابر می شود !!! اولین قدم در این شب اینست که مطمئن باشی می توانی کاری اساسی انجام دهی .

# نکته :

چرا شب قدر 3 شب است؟

مهمترین دلیلش مهر خداوند می باشد .

شب 19 = شب مقدرات .

شب 21 = شب تحکیم .

شب 23 = شب امضا .

غفاریت خداوند شامل همه می شود ، مانند خورشید که برای همه نور دارد. وقتی ما می گوییم الهی العفو برای اینست که که ما خودمان باورمان شود. کل دعای ابوحمزه برای اینست که که تو اگر یک جوری به خدا ثابت کنی که گناهان تو بخاطر اصرار بر مخالفت و دعوای با خدا نبوده ، آنگاه همه چیز حل است!!! در این شب ها باید قدر بدانیم ، خود قدر دانستن را قدر بدانیم . باید کاملا شاکر باشیم . شکر کنیم که خدا همه چیز به ما داده و فعلا برای همه چیزهایی که داریم شکر کنیم ..قدر لحظات دنیا را بدانیم. اما بداینم که دنیا ، دنیای زود گذر و محدود است. اندازه دنیا را درک کنیم . همه چیز هایی را که از خدا میخواهیم باید بر پایه صبر باشد .

امشب حساب کتابهای پرونده همه ما مال عوام است . اما عده ای هستند که جزو خواص هستند و پرونده آنها با ما فرق دارد .این خواص سه خصوصیت دارند :

1- صابرین : آنهایی اهل صبرند . در برابر ناملایمات و شهوات صبر می کنند .اونهایی که فقط شب قدر نمی آیند با خدا حرف بزنند . اونهایی که خدواند در شب های قدر بر صبرشان می افزاید .

2- فقرا : اونایی که در این دنیا زندگی می کنند و انواع تلخیها را می چشند ( فقر مادی ، روحی ، شهوانی ، ...) با همه ناداریهایشان ساختند .

3- کسانی که ارتباطشان بر پایه دوستی است نه تجارت .

الف) وقتی یک روزی اندکی بهش می دهیم شکر می کند و راضی هست . شب قدر شبی است که با شکر کردن میتوانی همه مقدرات ر اعوض کنی .

ب) در خلوت ها شرم می کنند . خداوند می فرماید کسی که شرم دارد هم دنیا به او می دهم هم آخرت . خداوند از کسی که تظاهر به گناه می کند بدش می آید . اگر خودت تنها باشی ، شاید خدا بعدا ببخشد اما از کسی که در جمع گناه می کند خیلی بیشتر بدش می آید . (1)


1- سخنرانی حجةالاسلام انجوی نژاد، با اندکی تصرف
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.