تبیان، دستیار زندگی
برای بسیاری از خانواده‌ها این سؤال مطرح است كه هر یك از اعضای خانواده با توجه به سن خود به چه نوع مكمل ویتامینی نیاز دارند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیاز‌ افراد خانواده به مکمل ویتامینی

مکمل ها

برای بسیاری از خانواده‌ها این سؤال مطرح است كه هر یك از اعضای خانواده با توجه به سن خود به چه نوع مكمل ویتامینی نیاز دارند.

بر اساس تحقیقات پزشكان، بچه‌‌ها در دوران نوجوانی و قبل از آن به طور فزاینده‌ای به مكمل كلسیم نیاز دارند تا رشد استخوانی آنها به بهترین شكل تكمیل شود.

به گفته متخصصان، نوجوانان به 1300 میلی گرم كلسیم در روز نیاز دارند و این در حالی است كه اغلب كمتر از این میزان دریافت می‌كنند.

البته كلسیم موجود در شیر، پنیر و ماست، بسیار بهتر از مكمل‌های كلسیم است، اما در صورتی كه نوجوانان به میزان لازم لبنیات مصرف نكنند، بهتر است مكمل كلسیم مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است كه پدر و مادر خانواده هم بیش از هر چیز به ویتامین D نیاز دارند. ویتامین D خطر ابتلا به سرطان‌ها را كاهش می‌دهد و برای جذب بهتر آن باید از نور خورشید كمك گرفت.

یكی ازمنابع این ویتامین، ماهی‌های چرب هستند، اما با توصیه پزشك مصرف مكمل‌های ویتامین D برای پدر و مادر خانواده، مفید خواهد بود.

ویتامین b12

تحقیقات نشان می‌دهد كه 40 درصد از پدر بزرگ و مادر‌بزرگ‌ها به كمبود ویتامین B12 دچارند. لذا مصرف مكمل این ویتامین برای آنها توصیه می‌شود. از سوی دیگر، مصرف برخی دارو‌ها هم جذب ویتامین B12 را در بدن مختل می‌كنند و بهتر است پدربزرگ و مادربزرگ خانواده در مورد كمبود این ویتامین، مورد بررسی پزشك قرار گیرند.

همشهری

*مطالب مرتبط:

افرادی که به مکمل ویتامین D نیاز دارند

مكمل كلسیم چیست ؟

عوارض مصرف زیاد مکمل املاح

عوارض مصرف زیاد ویتامین AوD

مصرف مکمل ویتامین و املاح مفید است؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.