تبیان، دستیار زندگی
افسانه بایگان گفت: «نرجس» زنی آرمانی است كه در «روز حسرت» به نمایش در آمده است. این بازیگر درباره‌ی میزان دایره‌ عمل بازیگر در ایفای نقش‌های بسیار مثبت گفت: جدا از مثبت‌بودن،«نرجس» نقشی كمالی است شاید نام خانوادگی «كمالی سروستانی» او نیز اشاره به چنین
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت‌وگو با افسانه بایگان «نرجس»

افسانه بایگان

بازی در «روز حسرت» را با اطمینان تنها بر اساس خلاصه فیلمنامه آغاز كردم

اعضای گروه حال خاصی نسبت به سریال «روز حسرت» دارند

افسانه بایگان گفت: «نرجس» زنی آرمانی است كه در «روز حسرت» به نمایش در آمده است.

این بازیگر درباره‌ی میزان دایره‌ عمل بازیگر در ایفای نقش‌های بسیار مثبت گفت: جدا از مثبت‌بودن،«نرجس» نقشی كمالی است شاید نام خانوادگی «كمالی سروستانی» او نیز اشاره به چنین رویكردی دارد. طبیعتا هر چیزی كه در آن حركت كمال‌گرایانه وجود دارد لازم است به آن، با دقت پرداخت.

وی افزود: اگر یك بازیگر به‌خوبی از عهده‌ی ایفای یك نقش كمال‌گرا برآید، بیش از نقش‌های منفی یا معمولی می‌تواند توانایی‌های خود را بروز دهد، چرا كه جاودانگی در كمال است. اگر من به‌عنوان بازیگر بتوانم حق مطلب را ادا كنم و سایر اعضای گروه به پراكنده‌شدن عطر این جاودانگی كمك كنند، نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود.

این بازیگر تاكید كرد: مثبت‌بودن یك وجه است. اما كمال، كلیتی است كه جهان برمبنای آن بنا شده است. در «روز حسرت» نیز قرار است مجموعه‌ی ویژگی‌های یك انسان كامل در«نرجس» دیده شود.

بایگان، درباره‌ی مابه‌ازای خارجی «نرجس» گفت: این شخصیت، به ازای خارجی زیادی دارد، چون اگر به اطراف خود دقت كنیم، زن‌های ایرانی كمال یافته‌ زیادی را می‌بینیم كه ممكن است به این ویژگی خود آگاهی داشته یا نداشته باشند. وجه آگاهانه را در مدرسان،استادان،هنرمندان،فرهیختگان جامعه و در كل زنانی می‌توان دید كه آگاهانه در مسیر كمال گام بر می‌دارند، زنانی كه ناآگاهانه كمال یافته‌اند نیز شامل بسیاری از مادران ایرانی می‌شوند.

وی اضافه كرد: ‌خداوند جوهر جاودانگی را در زنان قرار داده است. ما فقط باید حجاب‌ها را كنار بزنیم تا این گوهر خود را ببینیم. مادر شدن كمال یك زن است.

جدا از مثبت‌بودن،«نرجس» نقشی كمالی است شاید نام خانوادگی «كمالی سروستانی» او نیز اشاره به چنین رویكردی دارد. طبیعتا هر چیزی كه در آن حركت كمال‌گرایانه وجود دارد لازم است به آن، با دقت پرداخت.

بایگان درباره‌ی نقش بازیگردان در عملكرد بهتر بازیگران باتوجه به سریع ساخته‌شدن سریال‌های مناسبتی اظهار كرد: بازیگردان كمك زیادی به بازیگر می‌تواند بكند. در كل حضور بازیگردان در ساخت كارهای نمایشی موثر است. به‌ویژه حضور آنان در سریال‌های مناسبتی بسیار ثمربخش است. چون چشم سومی هستند كه علاوه بر بازیگر و كارگردان به عملكرد بازیگران نظارت می‌كنند. از سوی دیگر مدام بازیگرانی به سریال اضافه می‌شوند كه احتیاج دارند دیده و رهبری بیشتری شوند. در این شرایط حضور بازیگردان در عملكرد بهتر آنان اهمیت مضاعفی پیدا می‌كند.

وی در زمینه‌ی تاثیر كامل‌نبودن فیلمنامه‌ی سریال‌های مناسبتی برعملكرد بازیگران گفت: من با اعتقاد و اطمینان خاطر، بازی در«روز حسرت» را تنها بر اساس «سیناپس»(خلاصه فیلمنامه) آغاز كردم و این اطمینان، اكنون كه در حال تصویربرداری قسمت‌های پایانی هستیم، افزایش یافته است.

افسانه بایگان

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: این سریال پنجمین همكاری من با آقای سیروس مقدم - كارگردان «روز حسرت» ـ است. او كارگردانی است كه هم به كار خود مسلط است، هم سلیقه‌ی مخاطب را می‌شناسد. نحوه‌ی برخورد با سایر اعضای گروه را نیز می‌داند. علاوه بر آن حضور علیرضا افخمی و گروهش به عنوان نویسنده باعث شد كه ایفای نقش نرجس را بپذیرم.

بایگان در پایان بااشاره به فضای ساخت «روز حسرت» گفت: بیشتر اعضای گروه، حال خاصی نسبت به «روز حسرت» دارند كه همین امر بر عملكرد آنان تاثیر‌مثبتی گذاشته است. سختی‌ها نیز در شرایطی كه سریال بتواند رضایت مخاطبان را جلب كند، لذت‌بخش است. به قول معروف «نابرده رنج،گنج میسر نمی‌شود»

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

دانلود تیتراژ سریال روز حسرت                        

گزارش تصویری سریال روز حسرت       

نقش «معصومه» در «روز حسرت» بازی متفاوتی می‌طلبید                 

از فشار كاری سریال‌های مناسبتی بی‌خبر بودم