تبیان، دستیار زندگی
تمزد زابل سرمربی پرسپولیس شد اوتمار هیتسفلد، بونگارتس، رایمن و... هیچ كدامشان آنقدر جدی نبودند كه بشود درباره آینده كاری شان در پرسپولیس صحبت كرد. راینر زابل، سرمربی این فصل پرسپولیسی ها شد تا صحبت درباره تمامی احتمالات و گز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با خانه، اتومبیل و 300 هزار دلار دستمزد

زابل سرمربی پرسپولیس شد


اوتمار هیتسفلد، بونگارتس، رایمن و... هیچ كدامشان آنقدر جدی نبودند كه بشود درباره آینده كاری شان در پرسپولیس صحبت كرد. راینر زابل، سرمربی این فصل پرسپولیسی ها شد تا صحبت درباره تمامی احتمالات و گزینه های مورد بحث این روزهای مطبوعات متوقف شود. اگر چه روز دوشنبه و بعد از اولین جلسه مرد آلمانی با پروین و خطیب اعلام شد كه هنوز هیچ چیز به طور قطعی مشخص نیست اما بعد از همان جلسه كاملا معلوم بود كه زابل و سلطان به توافقات نهایی رسیدند و مشكلی برای شروع كار وجود ندارد. اگر چه در مورد مبلغ مورد توافق طرفین تاكنون هیچ صحبتی نشده و پروین هم اعلام كرده كه این موضوع را فاش نخواهد كرد اما زابل برای عقد قرارداد با پرسپولیسی ها 300 هزار دلار درخواست كرده كه شنیده می شود این مبلغ با حدود 10 تا 15 هزار دلار اختلاف مورد موافقت قرار گرفته است. این در حالی است كه پیروزی در بازیهای لیگ و جام حذفی هم برای مربی آلمانی پاداش های جداگانه یی خواهد داشت. همچنین قرار است به زودی یك واحد مسكونی در اختیار زابل قرار بگیرد و مسؤولان پرسپولیس در صددند بنا به پیشنهاد خود او، این محل را در مناسب ترین مكان در نزدیكی ورزشگاه كارگران تهیه كنند. یك دستگاه اتومبیل هم برای زابل در نظر گرفته شده كه به زودی تحویل وی داده خواهد شد. آرش فرزین(داماد علی پروین همانند دو سال قبل و زمان حضور اشمیت در پرسپولیس، هم وظیفه ترجمه حرف های زابل را برعهده خواهد داشت). با این حال گماته زنی ها درباره وضعیت او در پرسپولیس از همین حالا آغاز شده است.

راینر مانند باقی هموطنانش برخوردی جدی و كاملاً قانونمند با مسائل اطراف دارد همچنین در مورد او گفته می شود یكی از سختگیرترین و قاطع ترین مربیان آلمانی به شمار می رود و در قبال كوچكترین بی انضباطی به وجود آمده در داخل تیم واكنش نشان می دهد. راینر در مقطعی كه هدایت الاهلی قاهره را بر عهده داشت، حسام حسن- بهترین گلزن، كاپیتان و ركوردار بازیهای ملی در مصر- را به دلیل بی انضباطی اخراج كرد. موضوعی كه تا مدت ها به سوژه اول مطبوعات مصر تبدیل شد و هنوز مشخص نیست كه آیا او خواهد توانست شیوه كاری خود را در پرسپولیس با تمام حواشی و مسائل منحصر به فردش اجرا كند؟

زابل سرمربی پرسپولیس شد. او به زودی كار خود را با قرمزهای تهران شروع می كند. در اینكه مرد 56 ساله آلمانی در پرسپولیس موفق می شود یا همانند روزهای حضور وینكو بگوویچ باید منتظر حوادث سخت و بحران بود. موضوعی است كه به زودی مشخص می شود.