تبیان، دستیار زندگی

بازیافت کاغذ

آیا می دانید بازیافت کاعذ چیست و چگونه می توانید کاغذ های باطله خود را بازیافت کنید؟ آیا می دانید کاغذ را چگونه می سازند؟با انجام این پروژه پاسخ سوالات...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 بازیافت کاغذ

بازیافت کاغذ

نوع پروژه: عملی

درجه سختی: ساده

زمینه: محیط زیست

مقطع تحصیلی: راهنمایی

تعداد جلسات: 8 جلسه

شرح یک جمله ای: آیا می دانید بازیافت کاغذ چیست و چگونه می توانید کاغذ های باطله خود را بازیافت کنید؟ آیا می‏ دانید کاغذ را چگونه می سازند؟ با انجام این پروژه، پاسخ سوألات فوق را خواهید یافت.

کاغذ

خلاصه پروژه:

با انجام این پروژه ابتدا شما را با مواد تشکیل دهنده چوب و ساختمان آن آشنا خواهیم نمود و سپس صنعت کاغذ و بازیافت آن را معرفی خواهیم نمود. دراین بخش، به مباحثی مانند نحوه کنترل کیفیت کاغذ های بازیافتی نیز اشاره خواهیم نمود. سپس آثار مخرب قطع درختان بر محیط زیست را بررسی می‏کنیم. پس از این مرحله، آماری از میزان زباله های کاغذی در خانه و مدرسه خود تهیه خواهید نمود.

پس از مراحل فوق، روشی برای بازیافت نمودن کاغذ های باطله مدرسه و منزل آموزش خواهیم داد و چند نمونه کاغذ بازیافتی تهیه خواهید نمود. سپس برای مشخص شدن اهمیت صنعت بازیافت کاغذ، آمارهایی از میزان زباله‏های کاغذی و میزان بازیافت کاغذ در شهر های مختلف ایران را بیان خواهیم نمود. در پایان پروژه نیز نحوه تهیه گزارش را به صورت گام به گام  آموزش خواهیم داد تا بتوانید یک گرازش ایده‏آل برای پروژه خود تهیه نمایید.

 

 

مهارت های آموزش داده شده در این پروژه: 

• آموزش گام به گام مراحل نوشتن و تکمیل گزارش یک پروژه علمی

 

شما عزیزان می توانید برای انجام این پروژه به طرح درس های ذیل مراجعه فرمایید:
بازیافت کاغذ - جلسه اول

بازیافت کاغذ - جلسه دوم

بازیافت کاغذ - جلسه سوم

بازیافت کاغذ - جلسه چهارم

بازیافت کاغذ - جلسه پنجم

بازیافت کاغذ - جلسه ششم

بازیافت کاغذ - جلسه هفتم

بازیافت کاغذ - جلسه هشتم

 

 

بخش پروژه های دانش آموزی تبیان

تهیه: بهاره امینی- تنظیم: فاطمه گودرزی