تبیان، دستیار زندگی
مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله‌ تجلیل تبریزی با حضور علما، فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهداء قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در مراسم چهلم آیت‌الله تجلیل عنوان شد

کنگره‌های بزرگان دین قبل از رحلتشان برگزار شود

در مراسم چهلم آیت‌الله تجلیل عنوان شدکنگره‌های بزرگان دین قبل از رحلتشان برگزار شود

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله‌ تجلیل تبریزی با حضور علما، فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهداء قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام صادقی با انتقاد از عدم توجه به زوایای مختلف علمی، اخلاقی و تربیتی بزرگان دین در زمان حیاتشان گفت: باید مجمعی تشکیل شود و علما و بزرگان دین در زمان حیات شناسایی شوند و کنگره‌هایی را که بعد از رحلتشان تشکیل می‌شود در زمان حیات برگزار گردد تا مردم آنها را بهتر بشناسند.

سخنران این مجلس گفت: با اشاره به اهتمام اسلام به علوم مختلف، قرآن یکی از سوگندهای خود را روی عدد گذاشت و جهانیان را بیش از پیش متوجه علم اعداد کرد.

وی افزود: آنچه امروز نصیب دانشمندان شده توجه به علم ریاضی است و از کسانی که در اسلام به این علم توجه ویژه کرد شیخ بهایی بود که خلاصه‌الحساب را نوشت.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: قرآن به بعضی از اعداد توجه خاصی کرده که از جمله آن، سنت اربعین توسط دو تن از یاران امیرالمومنین (ع) در جریان زیارت قبر فرزندش امام حسین (ع) شروع شده است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به خدمات علمی آیت‌الله تجلیل گفت: مرحوم آیت‌الله تجلیل دارای تالیفات متعدد از فقه، اصول، کلام و علم رجال می‌باشد که بیش از50 جلد است.

وی افزود: این عالم پارسا اساتید بسیار بزرگی را درک کرد و تقریرات درس مرحوم آیت‌الله حجت، ترتیب طبقات رجال با حاشیه بر عروه‌الوثقی و تحریر الوسیله حضرت امام و کتب مختلفی را در ابعاد مختلف تصنیف و تالیف کرد.