تبیان، دستیار زندگی
در شرایطی که ایران شدیدا درگیر بحران های داخلی بود و جنگ تازه از راه رسیده بر آن سایه افکنده بود، در رأس اداره ی ایران، تفکری غیر انقلابی، غیرولائی و لیبرال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ما پیروزیم...

امام خمینی و مردم

نقش مدیریت ولایی در انقلاب و دفاع مقدس (قسمت دوم)

برای بازدید قسمت اول اینجا کلیک کنید.

جنگ تحمیلی نه تنها نتوانست ایران را به زانو در آورد بلکه با پیوند امام وامت به دفاعی مقدس تبدیل شد و ایران اسلامی را به تمام دنیا معرفی و انقلاب اسلامی را به سراسر دنیا صادر نمود.

در شرایطی که ایران شدیدا درگیر بحران های داخلی بود و جنگ تازه از راه رسیده بر آن سایه افکنده بود، در رأس اداره ی ایران، تفکری غیر انقلابی، غیرولائی و لیبرال حاکم بود که مسئولیت فرماندهی کل قوا را نیز در دست داشت، بنی صدر که رئیس جمهور آن زمان بود با خیانت های خود و اطرافیانش زمینه را برای شکستهای پی در پی بوجود آورد به گونه ای که 9 ماه اول جنگ بیش از 2300 شهر و روستا از جمله خرمشهر، سوسنگرد، بستان، هویزه، مهران، دهلران، قصر شیرین، سرپل ذهاب، نفت شهر و... به دست دشمن افتاد و در این راه بهترین جوانان این مرز و بوم به خاک و خون کشیده شدند و مقاومتهای دلیرانه مردم غیرتمند ایران با خیانتهای بنی صدر در هم شکسته می شد و بخشی از سرزمین مقدس ما زیر چکمه ها و شنی تانکهای دشمن به لرزه در می آمد. این تفکر ناپاک با طراحی دشمن اجازه ی انسجام و مقاومت مردمی و به حرکت در آوردن ماشین جنگی ارتشی مؤمن بجای مانده از انقلاب را نمی داد و با مدیریت غلط خود آنها را به شکست می کشاند.

بنی صدر

در این زمان که کشور سخت در مخاطره بود با تدبیر حضرت امام و اقدام مجلس شورای اسلامی بنی صدر از ریاست جمهوری عزل و فرماندهی کل قوا در دست با کفایت حضرت امام قرار گرفت. تفکر انقلابی و ولائی بر جبهه ها حاکم شد. به سرعت مردم منسجم و بسیج و سپاه و ارتش  در کنار هم اداره ی جنگ را به عهده گرفتند و بار دیگر این تفکر با پیوند مردم و ولایت مدیریت جنگ را به دست گرفت و پیروزی ها یکی پس از دیگری رقم خورد، شهر و روستاهای زیادی آزاد شدند و پیروزیهای غرورآفرین همچون عملیاتهای بیت المقدس، فتح المبین، والفجرها و کربلاها نصیب ایران شد.

دشمن که با تمام استعداد و امکانات به صورت همه جانبه کمر به شکستن انقلابی و نظام اسلامی بسته بود ناچار به پذیریش شکست شد و نظام جمهوری اسلامی با تمام قدرت و صلابت در میان نظامات متداول دنیا قد برافراشت و به همه ثابت کرد که به قدرتی بلامنازع در منطقه تبدیل شده است و این نوع نظام می تواند بهترین اداره کننده ی حکومت و بشریت باشد. جنگ تحمیلی نه تنها نتوانست ایران را به زانو در آورد بلکه با پیوند امام وامت به دفاعی مقدس تبدیل شد و ایران اسلامی را به تمام دنیا معرفی و انقلاب اسلامی را به سراسر دنیا صادر نمود؛و الگوی انقلاب و دفاع مقدس زمینه بوجود آمدن نهضت های اسلامی و حرکت های انقلابی در اقصی نقاط جهان به خصوص خاور میانه گردید و آتش بر افروخته شده توسط دشمن دامنگیر خودش شد و این آتش هرگز خاموش نشد.علی رغم همه عداوت ها و کینه توزی ها،انقلاب اسلامی ایران هم چنان پا برجاست و روشنی بخش بشریت.نصرت الهی را به همه مستضعفان جهان نوید می دهدو چشم وچراغ و امید آزادگان جهان است.

خداوندا!این اسلام شیعی و ولایی را از ما مگیر وبر سایه ولایت که محور وحدت و همه پیروزی هاست بیافزای.

  عبد الله ضیغمی
مطالب مرتبط:

تلاش های نقش بر آب

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی