تبیان، دستیار زندگی
آیت الله استادی گفت: اگر افرادی نسبت به علما انتقادی دارند باید با توجیه مناسبی همراه باشد که اضطرابی در جامعه ایجاد نشود، در این زمینه بهترین الگو و سرمشق همان مسیری است که رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف در سخنان اخیر خود داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله استادي:

جدا دانستن مراجع و علما از مسايل نظام اشتباه بزرگي است

رضا استادی:جدا دانستن مراجع و علما از مسایل نظام اشتباه بزرگی است

آيت الله استادي گفت: اگر افرادي نسبت به علما انتقادي دارند بايد با توجيه مناسبي همراه باشد که اضطرابي در جامعه ايجاد نشود، در اين زمينه بهترين الگو و سرمشق همان مسيري است که رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف در سخنان اخير خود داشتند.

به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله رضا استاد، امام جمعه قم در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته گفت: جدايي مردم از نظام يکي از آسيب هاي بزرگ براي نظام اسلامي است.

وي تصريح کرد: مسوولان، وزراء، استانداران، رييس جمهور و همه بايد توجه کنند، ما وقتي مي توانيم در برابر دشمنان و دسيسه هاي آنان ايستادگي کنيم که مردم با نظام باشند.

امام جمعه موقت قم، جدايي مردم از نظام را اشتباه بزرگي دانست و افزود: بسياري از جوانان اين کشور خون خود را براي نظام هديه کرده اند، از اين رو بايد قدر اين خون ها را دانست و به خانواده شهيدان و مستضعفين بيش از اين توجه کرد.

وي با اشاره به اين که بيش از نود درصد مردم از برنامه هاي صدا و سيما رضايت دارند، خاطر نشان کرد: من نمي خواهم رسانه را نقد کنم، ولي همان گونه که مردم از اين برنامه ها رضايت دارند، بايد مذهبي ها و متدينين نيز از صدا و سيما رضايت داشته باشند.

آيت الله استادي تاکيد کرد: بايد تمام برنامه هاي دولت و قوه قضاييه و ديگر بخش هاي حکومت به گونه اي باشد که همه مردم و متدينين آن را بپسندند، زيرا مردم در تحکيم نظام نقش بسزاي دارند، همانگونه که علما و مراجع تقليد نيز در تحکيم نظام تاثير گذار هستند.

وي افزود: اين اشتباه بزرگي است که مراجع و علما را از دخالت در امور نظام جدا بدانيم، زيرا امام خميني(ره)، از همه مردم مي خواست که در سرنوشت سياسي خود دخالت داشته باشند، بي توجهي و بي عنايتي به روحانيت و متدينين روزي به نظام ضربه وارد خواهد کرد.