تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار روسای سه قوه و مسوولان و مدیران بخش های مختلف نظام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبر معظم انقلاب اسلامي:

مردم دوستدار مسوولان استکبار ستيز هستند

علی خامنه ای

حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر انقلاب اسلامي عصر دوشنبه در ديدار روساي سه قوه و مسوولان و مديران بخش هاي مختلف نظام

صبر و پايداري بر اصول و مباني اسلام و انقلاب را موجب پيشرفت بيشتر در عرصه هاي گوناگون خواندند و با اشاره به حاکميت عقلانيت بر ارکان نظام افزودند: اين عقلانيت زمينه ساز تلاش بي وقفه براي تحقق آرمان هاي اسلامي و انقلابي است.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي عصر دوشنبه در ديدار روساي سه قوه و مسئولان و مديران بخشهاي مختلف نظام، صبر و پايداري بر اصول و مباني اسلام و انقلاب را، موجب پيشرفت بيشتر در عرصه هاي گوناگون خواندند و با اشاره به حاکميت عقلانيت بر ارکان نظام افزودند: اين عقلانيت زمينه ساز تلاش بي وقفه براي تحقق آرمانهاي اسلامي و انقلابي است.

ايشان با اشاره به تأکيد قرآن کريم بر استعانت و ياري جستن از صبر و صلاه، توجه به ارتباط اين دو عنصر سعادت بخش را ضروري خواندند و افزودند: اگر صبر و پايداري، به روح نماز يعني توجه به منبع لايزال الهي و ذکر و خشوع متصل شود، استقامت انسان هيچگاه پايان نمي يابد و در اين صورت هيچ وقفه اي در مسير حرکت انسان و جامعه به سمت قله هاي مادي و معنوي از جمله قله هاي علم، ثروت، اقتدار سياسي و اخلاق و معنويت پيش نخواهد آمد.

حضرت آيت الله خامنه اي ماه رمضان را فرصتي گرانبها براي خودسازي و تقوا و دستيابي به حقيقت صبر و صلاه برشمردند و خاطرنشان کردند: صبر بر طاعت پروردگار، پايداري در برابر معصيت، و صبر در مصيبت، در مسائل فردي مشکل گشاست و نکته مهم اين است که صبر و پايداري مسئولان در اين سه عرصه و در مسائل عمومي و ملي، زمينه هاي توفيقات ملت را در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي فرهنگي و ديگر زمينه ها فراهم خواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي پايداري مسئولان در خدمت به مردم و انجام دادن وظايف محوله، خودداري از اقدام يا تصميمي که پيامدهاي منفي آن متوجه مردم مي شود و صبر و استقامت در مقابل مصائبي همچون هجمه تبليغاتي سياسي استکبار به نظام را از نمونه هاي کاملاً ضروري صبر مسئولان خواندند.

ايشان صبر و پايداري بر اصول و آرمانهاي انقلاب و حفظ جهت گيريهاي نظام را، مهمترين جلوه استقامت مسئولان و مديران نظام دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوري اسلامي بر اساس مباني اسلام شکل گرفته است و بايد با صبر و استقامت اين مباني را به تمام ارکان و اجزاي نظام، توسعه داد.

حضرت آيت الله خامنه اي، مخالفت نظام اسلامي با «ظلم و استکبار و استبداد بين المللي و استبداد داخلي» را مبناي دشمني زورگويان جهاني با ملت ايران برشمردند و افزودند: مستکبران جهاني ما را به خوبي مي شناسند و ما نيز چنگالهاي خونين و باطن متجاوز و مداخله گر آنان را در زير ظاهر مخملين آنها به خوبي مشاهده مي کنيم بنابراين رويارويي استکبار با نظام اسلامي، نوعي مقابله ذاتي و مبتني بر شناخت متقابل است.

رهبر انقلاب اسلامي پايداري مسئولان بر اصول و مباني را مظهر صبر حقيقي برشمردند و تأکيد کردند: ستمگران جهاني با شبکه رسانه اي خود درباره قصاص اسلامي، اقتصادي اسلامي، قانون اسلامي، شکل حکومت اسلامي و مسائل ديگر جنجال آفريني مي کنند اما همه مسئولان نظام همچنان بر اصول اسلام و انقلاب پاي مي فشرند.

ايشان حاکميت عقلانيت بر تمام ارکان نظام را خاطرنشان کردند و افزودند: عقلانيت هرگز به معناي تسليم و سازش نيست بلکه معناي حقيقي آن تلاش براي تعميق مباني و يافتن راههاي نيل به ارمانها و اهداف انقلاب است.

حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از کساني که به نام «عقلانيت، اعتدال و پرهيز از جنجال» بدنبال تضعيف اصول انقلاب هستند افزودند: اين اشخاص، از پايداري بر اصول اسلام که خواست قلبي ملت است، خسته شده اند اما اين خستگي را به مردم نسبت مي دهند.

ايشان افزودند: در کنار ايستادگي بر شعارها و اصول انقلاب اسلامي، مردم داري، کار براي مردم، دل سوزاندن براي مردم، اهميت دادن به آرا و احساسات مردم از مسائل مهمي است که مسئولان بايد به آن توجه جدي کنند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: هنگامي که مسئولان نظام به مسلمان بودن و مخالفت با استکبار و استبداد و همچنين به خدمتگزاري به مردم افتخار کنند، مردم نيز خرسند خواهند شد و آنها را دوست خواهند داشت.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه پايبندي به شعارهاي انقلاب اسلامي هيچ منافاتي با حرکت کشور به سوي پيشرفت ندارد افزودند: دشمن همواره سعي کرده است اينگونه القا کند که با ايستادگي بر ارزشهاي اسلام و اصول انقلاب اسلامي، پيشرفت امکان پذير نيست در حاليکه برخلاف اين القائات، پيشرفتهاي عظيم کشور به واسطه ايستادگي بر شعارها و اصول بوده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفتهاي شگرف در علم و فناوري خاطرنشان کردند: برخي از اين پيشرفتها، در کشور و برخي هم در دنيا بي سابقه است و ايران را جزو معدود کشورهاي داراي اين فناوري ها قرار داده است.

حضرت آيت الله خامنه اي موضوع فناوري هسته اي را تنها يک نمونه از پيشرفتهاي متعدد علمي کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: کشور عزيز ما در عرصه آباداني و عمران و توسعه زندگي مردم نيز به پيشرفتهاي خوبي دست يافته است.

ايشان برخي نوشته ها و سخنان که موفقيت ها و دستاوردهاي بزرگ ملت ايران را در عرصه هاي مختلف زير سوال مي برند، توهين به مردم خواندند و افزودند: سي سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و بيست سال بعد از رحلت امام خميني (ره)، ملت ايران همچنان به شعارهاي انقلاب افتخار مي کنند و جواناني که نه دوران امام (ره) و نه دوران جنگ را ديده اند، در بيان و هنر و شعر خود ستايشگر قله هاي عظيم حرکت ملت ايران هستند که اين مسئله اي بسيار با ارزش و با اهميت است.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در نظر گرفتن رضايت مردم در تصميم ها و اقدامات را پسنديده و خوب دانستند و خاطرنشان کردند: مسئولان اجرايي بايد در همه تصميم ها و اقدامات، عمل به تکليف را اولويت اصلي خود قرار دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين مسئولان اجرايي را به پرهيز از افراط و تفريط در تصميم هاي کلان توصيه و تأکيد کردند: حرکت هاي کلان نبايد به دليل ترس از انجام نشدن و يا بد انجام شدن، متوقف شود، ضمن آنکه در اينگونه تصميم هاي کلان نبايد بي محابا و شتاب زده عمل کرد.

ايشان با اشاره به طرح تحول اقتصادي و موافقت همه اهل نظر با کليات آن افزودند: اظهارات رئيس جمهور محترم مبني بر اينکه طرح تحول اقتصادي بر اساس قانون، با تأني و در نظر گرفتن همه جوانب، و با هماهنگي مجلس اجرا خواهد شد مايه خرسندي است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: در مسائل مهم همچون طرح تحول اقتصادي و اجراي سياستهاي کلي اصل 44، همکاري سه قوه در عمل و گفتار بسيار ضروري است.

در اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور با تأکيد بر وحدت و همدلي قواي سه گانه براي پيشبرد اهداف نظام، خدمت به مردم و تحقق پيشرفت و عدالت گفت: کار کارشناسي، برنامه محوري، تحول گرايي، جوان گرايي، قانون گرايي، سعه صدر و بردباري، مردم محوري و خدمت به مردم، و عدالت محوري از مهمترين ويژگيهايي است که در ميان خدمتگزاران مردم در دولت نهم نمود دارد.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به برخي آمارها و اعداد و ارقامِ مربوط به عملکرد دولت در بخش هاي مختلف افزود: در طول 3 سال گذشته زمان احداث طرحهاي ملي، دو سال و نيم کاهش يافته است و در بخش واگذاريها نيز، تا پايان مرداد 87، سي و سه هزار و ششصد ميليارد تومان واگذاري انجام شده که بيش از 10 برابر واگذاريهاي قبل از دولت نهم است.

آقاي احمدي نژاد، رشد معاملات و رشد حجم بورس را تصاعدي خواند و گفت: شاخص کل بورس در سه سال گذشته، هشتاد درصد رشد داشته است.

رئيس جمهور طرح بنگاههاي زودبازده را يکي از طرحهاي مهم دولت در جهت عدالت و کاهش بيکاري برشمرد و افزود: رقم بيکاري که در سال 84، يازده و شش دهم درصد بود در ابتداي سال 87 به نه و شش دهم درصد رسيد.

آقاي احمدي نژاد با اشاره به سه برابر شدن بودجه بخش فرهنگي و افزايش 5/2 برابري دانشجويان تحصيلات تکميلي و رسيدن تعداد مقالات علمي نمايه شده به سيزده هزار مقاله خاطرنشان کرد: بودجه پژوهشي کشور به 2 برابر افزايش يافته و يک حرکت شتابان علمي در کشور آغاز شده است.

رئيس جمهور با يادآوري سفرهاي استاني دولت نهم و ارتباط بدون واسطه دولت با مردم در سراسر کشور گفت: در 36 ماه گذشته، 43 سفر استاني انجام شده و علاوه بر اين سفرها رئيس جمهور هفده سفر کاري هم به استانها داشته است ضمن آنکه وزرا و مسئولان نيز به طور متوسط بيش از 30 سفر استاني داشته اند.

آقاي احمدي نژاد همچنين با اشاره به طرح تحول اقتصادي افزود: دولت و مجلس مصمم هستند با دقت، رعايت همه جوانب و پرهيز از شتابزدگي، اين طرح را اجرايي کنند.

رئيس جمهور با تأکيد بر غالب بودن گفتمان انقلاب اسلامي در 3 سال گذشته و ايستادگي مسئولان بر آرمانها و ارزشهاي انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: سياست فعال خارجي دولت، فرصت هاي استثنايي را براي ملت ايران و ساير ملتها در عرصه جهان فراهم کرده است.

آقاي احمدي نژاد افزود: در 3 سال گذشته با حدود 90 رئيس دولت در داخل و خارج از کشور ديدار و گفتگو شده است.

رئيس جمهور با اشاره به موقعيت مطلوب نظام اسلامي در عرصه جهاني برغم فشارهاي سنگين سياسي، تبليغاتي و اقتصادي، تأکيد کرد: مسئولان نظام با آگاهي و ايمان عميق و همبستگي ملي در دفاع از اين نظام و ارزشهاي اسلامي تا آخر ايستاده اند و حسرت عقب نشيني از اصول و ارزشها را بر دل استکبار خواهند نشاند.

در پايان اين ديدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه حضرت آيت الله خامنه اي افطار کردند.