تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مكارم شیرازی در بیانی انتقادی نسبت به رواج خرافه پرستی در كشور هشدار داد و از مردم خواست برای برآورده شدن حاجات خود به مبانی اسلامی و قرآنی چنگ بزنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار شديد اللحن آيت الله مكارم شيرازي نسبت به رواج خرافه

ناصر مکارم شیرازی

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در بياني انتقادي نسبت به رواج خرافه پرستي در كشور هشدار داد و از مردم خواست براي برآورده شدن حاجات خود به مباني اسلامي و قرآني چنگ بزنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، امروز در ادامه سلسله مباحث تفسير قرآن كريم خود گفت: متاسفانه از برخي گوشه و كنار كشور شنيده مي‌شود كه گروهي به جاي توسل به انبياي الاهي و مباني ديني به خرافه پرستي روي آورده‌اند.

وي كه در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) و در جمع روزه داران سخنراني مي‌كرد،‌ ناداني، فرصت طلبي افراد سود جو و بيگانگان را سرچشمه اصلي خرافه پرستي در كشور دانست و اظهار داشت: به مردم هشدار مي‌دهم كه در دام خرافه پرستان نيفتند و بدانيد كه در اين ميان افرادي سود جو و فرصت طلب با هدايت دشمنان در كشور به دنبال ترويج افكار خرافي هستند.

آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: بيگانگان با ترويج افكار خرافه پرستي مي‌خواهند مسائل غيرديني را ديني جلوه دهند و شكل عزاداري را در كشور تغيير و جوانان را از مسائل ديني دور كنند.

وي با اشاره به رواج قمه زني در كشور گفت: من خبر موثق دارم كه در زماني افرادي از برخي سفارت‌خانه‌ها در مشهد به توزيع قمه مي‌پرداختند تا از اين طريق مسلمانان در ميان جهانيان افراد خشونت طلب جلوه دهند.

اين مرجع تقليد با بيان اين كه عزاداري سيدالشهدا بسيار با ارزش و گرانبهاست، تاكيد كرد: بسياري از حل مشكلات در عزاداري سرور شهيدان است و برخي مي‌خواهند با جلوه نادرست از اين عزاداري‌ها مردم را از اصل اسلام دور كنند در حالي كه توسل، نماز شب و اقامه نماز براي امام زمان(ع) از بهترين روش‌ها براي حل مشكلات به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: مردم بدانند وسيله براي توسل فراوان است به سراغ خرافه پرستان، سركتاب باز كن ها، ستاره شناسان نروند.

اين مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم با اشاره به ساخت فيلم ضد قرآني فتنه گفت: من اين فيلم را ديد‌ه‌ام كه در بخشي از آن كارهاي القاعده، طالبان و قمه زني آمده است در حالي كه هيچ‌ يك از اين كارها جزء عقايد مسلمانان به شمار نمي‌رود.

وي تاكيد كرد: القاعده افرادي جاني، بي‌سواد و منحرف هستند و طالبان نيز برادر آنهاست و هيچ يك از اعمال آن‌ها از باورها و عقايد مسلمانان شمرده نمي‌شود و اين بيگانگان هستند كه با ساخت اين گونه فيلم‌ها به دنبال منحرف كردن افكار جهانيان مي گردند.