تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سبحانی در جمع نمازگزاران روزه دار در مدرسه حجتیه قم گفت: دین اسلام با وجود قرآن کریم عقلانی ترین دین جهان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله سبحاني:

دين اسلام عقلاني ترين دين جهان است

جعفر سبحانی

آيت الله سبحاني در جمع نمازگزاران روزه دار در مدرسه حجتيه قم گفت: دين اسلام با وجود قرآن کريم عقلاني ترين دين جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت الله جعفر سبحاني، امروز در ادامه جلسات تفسير سوره رعد که در مدرسه حجتيه قم برگزار شد، با اشاره به مراتب توحيدي خاطر نشان کرد: توحيد در ذات و توحيد در آفرينش از مراتب توحيدي است که مشرکان زمان جاهليت در آن دو، اختلافي با پيامبر اکرم(ص) نداشتند.

وي در ادامه افزود: نپذيرفتن توحيد در ربوبيت که در فارسي به«کردگاري» معنا مي شود، عامل شرک کفار زمان جاهليت بود.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم اظهار داشت: پيامبر اکرم(ص) پس از بعثت به همه جهانيان اعلام کرد که تدبير همه امور جهان در قدرت لايزالي پروردگار عالميان است.

رييس مؤسسه امام صادق(ع) تصريح کرد: رسول الله(ص) برهان هاي محکم و مستدلي را در پاسخ به شرک مشرکان ارائه مي کرد و خداوند متعال را بي نياز از بت هاي بي جان مي دانست.

آيت الله سبحاني ابراز داشت: خداوند در قرآن کريم، ابتدا گفتن اسامي بت ها را از مشرکان طلب کرده و سپس با اظهار بي اطلاعي از شريکان خود در ربوبيت بندگان خاطر نشان کرده است که کفار در دل و جان خود به بت هاي بي جان و قدرت آنها ايمان و اعتقاد ندارند.

وي با بيان اين که خداوند متعال راه هدايت را به همگان نشان داده و کساني که دشمني بورزند در ضلالت ابدي خواهند ماند، اظهار داشت: چگونه برخي مي توانند دين اسلام را با وجود قرآني که مشحون از براهين عقلاني است، مکتب غير عقلاني دانسته و به تفکيک عقل از دين معتقد باشند.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم در پايان تصريح کرد: آموزه هاي تحريف شده مسيحيان که خدا را هم يکي و هم سه تا مي دانند، چگونه عقلاني است و پاپ مسيحيان ادعاي غير عقلاني بودن مکتب والاي اسلام را دارد.