تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مكارم شیرازی در بیانی برگرفته از داستان حضرت ابراهیم(ع) در قرآن كریم گفت: نباید در برابر منحرفان عصابی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مكارم شيرازي:

نبايد در برابر منحرفان عصباني شد

ناصر مکارم شیرازی

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در بياني برگرفته از داستان حضرت ابراهيم(ع) در قرآن كريم گفت: نبايد در برابر منحرفان عصابي شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، امروز در ادامه سلسله مباحث تفسيري قرآن كريم خود گفت: نبايد در برابر منحرفان عصباني شد.

وي كه در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع روزه داران سخنراني مي‌كرد با بياني برگفته از داستان حضرت ابراهيم خليل تأكيد كرد: براي مقابله با ادعاها و گفتار ناپسند منحرفان نبايد در مرحله اول به موضع گيري بپردازيم.

اين مرجع تقليد ادامه داد: انسان زماني كه در برابرفردي منحرف، بدحجاب، بي نماز و ‌كافر قرار مي‌گيرد، ‌عصباني مي‌شود در حالي كه در داستان حضرت ابراهيم(ع) مي‌خوانيم، ايشان در ابتدا آن‌ها را همراهي و در ادامه راه با منطق و استدلال، ادعاهاي منحرفان را رد مي‌كرد.

وي تاكيد كرد: در برابر لجوجان نبايد يك مرتبه حمله كرد و عصباني شد،‌ بلكه بايد به آن‌ها با استدلال ثابت كنيم كه كارشان نادرست است.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي گفت: براي هدايت افراد بايد راه را دانست و با تدبير،‌ آگاهي، هوشياري، منطق و محبت برخورد كرد.

وي در ادامه با اشاره به داستان ابراهيم خليل درباره رد كساني كه خورشيد را خداي خود مي‌خواندند، اظهار داشت: در اين باره و براي رد استدلال منطق خدايان خورشيدي، دانشمندان دلايل بسياري را بيان كرده‌اند، اما غروب خورشيد يكي از بهترين دليل بر رد خدا بودن آن دارد و نشان از محروميت و ضعف خداي خورشيد مي‌دهد در حالي كه خداوند وجود نامحدود و بر همه چيز تواناست.