تبیان، دستیار زندگی
مركز پاسخگویی به سوالات دینی اصفهان به چهار روش تلفنی، اینترنتی، کتبی و حضوری به پرسش‌ها و شبهات مراجعان پاسخ می‌گوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سوي واحد پاسخگويي به سوالات ديني اصفهان؛

پاسخ به پرسش‌هاي ديني به سه زبان زنده دنيا

پاسخ به پرسش‌های دینی به سه زبان زنده دنیا

مركز پاسخگويي به سوالات ديني اصفهان به چهار روش تلفني، اينترنتي، کتبي و حضوري به پرسش‌ها و شبهات مراجعان پاسخ مي‌گويد.

حجت‌الاسلام محمد قيصري، مسؤول واحد پاسخ‌گويي به سؤالات ديني دفتر تبليغات اسلامي اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاري رسا با بيان پيشينه تشکيل اين واحد در دفتر تبليغات اسلامي اصفهان از سال 84، گفت: در اين واحد به چهار روش تلفني، اينترنتي، کتبي و حضوري به سؤالات و شبهات مراجعان در زمينه‌هاي اعتقادي، احکام، اخلاق، قرآن و مسايل خانوادگي و اجتماعي پاسخ مي‌گويد.

وي پاسخ گويي روزانه به 25 پرسش تلفني که بيشتر در زمينه احكام شرعي است را مد نظر قرار داد و اظهارداشت: اين واحد به منظور بر قراري ارتباط کتبي با مخاطبان با چاپ پاکت‌هاي پست جواب قبول و توزيع آن در نمايشگاه‌هاي مختلف، کانون‌هاي فرهنگي، هنري مساجد و مراكز ديگر به شبهات و پرسش‌هاي ارايه شده پاسخ مي‌دهد.

حجت الاسلام قيصري به پاسخ به پانزده هزار سؤال کتبي در سال‌هاي گذشته از سوي اين مركز اشاره کرد و ادامه داد: پس از دريافت سؤالات، آنها را به پنج گروه تخصصي تقيسم مي‌کنيم و پس از پاسخگويي متخصصان هر گروه، جواب‌ها براي برسي سندي،‌ محتوايي و ويرايشي به گروه ديگري فرستاده مي شود و در پايان پس از تايپ به نشاني پرسشگران ارسال مي‌شود.

مسؤول واحد پاسخ‌گويي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان اعزام 1810 کارشناس به مدارس آموزش و پرورش سراسر استان را از ديگر فعاليت‌هاي اين واحد عنوان کرد و افزود: اين روش با استقبال خوب مدارس و مسؤولان آموزش و پرورش استان روبرو شد به صورتي که مي توان گفت نزديك به هفتاد هزار دانش آموز پرسشگر از اين طرح استفاده و استقبال کردند.

وي ادامه داد:همچنين در اتاق پالتاک بخش اينترنتي اين واحد، کارشناسان دفتر تبليغات اصفهان به سه زبان فارسي ،عربي و انگليسي پاسخ‌گوي شبهات و سوالات علاقه‌مندان از سراسر جهان هستند.

حجت الاسلام قيصري با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارک رمضان و افزايش فعاليت اين واحد گفت: به دليل اين که بيشتر سؤالات مطرح شده در ماه رمضان در زمينه احکام شرعي است، اين بخش در اين ماه تقويت شد تا پاسخگوي سؤالات مردمي باشد.

وي با ارائه آماري از فعاليت سال گذشته اين واحد، بيشترين پرسش‌هاي پاسخ گفته شده از سوي كارشناسان اين مركز را فقهي و احکام شرعي عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار 45 درصد حجم پرسش ها مربوط به اين بخش بود.

حجت الاسلام قيصري بيان داشت: سؤالات اعتقادي، اخلاقي، اجتماعي، و قرآني به ترتيب با اختصاص حجم 19،14،11،9و2 درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند.

مسؤول واحد پاسخ‌گويي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان بيشترين پرسشگران را در رده سني پانزده تا بيست سال دانست که نزديک به چهل درصد از سؤالات را مطرح کرده‌اند و ادامه داد: رده سني بالاي 25 سال، رده سني بيست تا بيست و پنج سال و رده سني زير پانزده سال به ترتيب در رتبه بعدي قرار دارند.

وي دانش آموزان دوره راهنمايي را بيشترين پرسشگران از نظر رده تحصيلي معرفي كرد و گفت: ديپلمه‌ها، دبيرستاني‌ها، دانشجويان کارشناسي و بالاتر به ترتيب ديگر گروه‌هاي پرسش‌گر را تشكيل مي‌دهند.

وي با اشاره به بحث فرقه‌هاي نو ظهور گفت: در همين راستا به منظور تربيت کارشناس، اين واحد براي 120نفر از طلاب علاقه‌مند خواهر و برادر، دوره عمومي بهائيت‌شناسي را برگزار كرد و قرار است دوره تخصصي آن پس از مصاحبه از ميان قبول شدگان دوره عمومي انتخاب شوند.