تبیان، دستیار زندگی
در ماه مبارک رمضان کتابخانه دیجیتالی تبیان بخش ها ی مختلف قرآنی و مناسبتی ویژه خود را خدمت علاقمندان به شرح زیر تقدیم می نماید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه های  قرآنی  کتابخانه تبیان

ویژه های  قرآنی  کتابخانه تبیان

در ماه مبارک رمضان  کتابخانه دیجیتالی تبیان  بخش ها ی مختلف قرآنی و مناسبتی  ویژه

خود را  خدمت علاقمندان  به شرح زیر تقدیم  می نماید

  کتابخانه متنی : کتابخانه متنی قرآن  شامل(2300 ) کتاب و مقاله در موضوعات متنوع قرآنی  مانند : آموزه هاى قرآنى ، اعجاز قرآن ، ترجمه و مترجمان ، حج در قرآن ، سیاست در قرآن ، علوم قرآنى ، قرآن و اهل بيت ،قرائات و قراء، مراکز قرآنی،اخلاق در قرآن ،تاريخ قرآن ،تفسير قرآن كريم ،زن در قرآن ،شخصیت های قرآنی ،فقه و قرآن ،قرآن، ادب و هنر ،...

نسخ خطی قرآنی  بخش ویژه دیگری است که به مناسبت ماه مبارک رمضان به بخش کتابخانه سایت اضافه شده است که شامل نسخ خطی نفیسی  است که به صورت کامل در اختیار  کاربران قرار گرفته است . این مجموعه  شامل  ( 8500 تصویر) نسخه خطی قرآن  می باشد .

در موضوعات مرتبط با مناسبت ماه در  کتابخانه متنی ، با موضوع ماه رمضان  ، حدود (  200)  کتاب و مقاله  قابل دسترسی می باشد .

  کتابخانه صوتی : کتابخانه صوتی قرآن،  به عنوان حسن مطلع کتابخانه صوتی ، که با موضوع قرآن در ماه مبارک رمضان  افتتاح شده است  ؛ شامل  حدود 20 هزار فایل صوتی  در موضوعات گوناگون قرآنی  می باشد .

در زیر موضوع آموزش شامل : 2 دوره آموزش تجوید  از اساتید ستوده نیا و موسوی بلده ، آموزش قرائت ،آموزش روخوانی ، آموزش نغمات ، آموزش دستگاه ها  و یک دوره ترتیل آموزشی  می باشد .

در زیر موضوع  ترتیل به  تفکیک سوره از 22 قاری ، به تفکیک جزء از  8 قاری  و به تفکیک آیه از یک قاری و  هر کدام یک دوره کامل ترتیل قرآن  موجود است .

در  زیر موضوع  تحقیق  2 دوره کامل تحقیق  با صدای  عبدالباسط و مصطفی اسماعیل .

در زیر موضوع تحریر  یک  دوره تحریر  کامل  با صدای  شاطری

در زیر موضوع قرائت مجلسی  111 فایل  گلچین  از قرائت های مختلف و  قرائت های مختلف از 23 قاری به تفکیک

در زیر موضوع ترجمه و مترجمان  دو دوره ترجمه صوتی کل قرآن کریم  با صدای آقای هدایت فر و خانم بدین لو (ترجمه فولاد وند)

در زیر موضوع  تفسیر ومفسران  ، تفسیر ترتیبی و موضوعی  قرآن  از مفسرین مختلف آیت الله جوادی آملی ،آیت الله مصباح یزدی، آیت الله  ضیا ء آبادی ، حجه الاسلام  قرائتی  ،آیت الله مجتهدی تهرانی  و استاد توکلی ؛ در موضوعاتی مختلفی چون دنیا ، تقوا  ، زن در قرآن و....

در زیر موضوع کلیات  مباحثی  چون زندگی قرآنی  و  کلیاتی درباره قرآن

در موضوعات مرتبط  با ماه مبارک  رمضان در کتابخانه صوتی  بخش هایی چون ادعیه (ادعیه ماه رمضان و ادعیه مشهور غیر مختصه به این ماه)،  زیارات مختلف  ، تواشیح ، مناجات و اذان ها (شامل  62 اذان از موذنین  مشهور جهان ) موجود می باشد.