تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام گلی با بیان این‌كه «خواب‌زده» هیچ شباهتی از جنس تكرار با سریال‌های ماه رمضان گذشته مثل «اغماء» یا «صاحبدلان» ندارد ، ولی در ژانر مشابه آن‌ها ساخته شده است، گفت: مهم‌ترین ویژگی سریال «خواب‌زده» این خواهد بود كه مردم را با یك مفهوم تازه دینی آشن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوابزده،در ژانر ماورایی و معنویی

خوابزده،در ژانر ماورایی و معنویی

گفت‌وگو با مشاور مذهبی سریال«خواب‌زده»:

گام‌به‌گام با ساخت این سریال همراهم

«خوابزده» در ژانر ماورایی و معنویی...اما از مدل‌های سینمای دنیا استفاده نكرده است

حجت‌الاسلام گلی با بیان این‌كه «خواب‌زده» هیچ شباهتی از جنس تكرار با سریال‌های ماه رمضان گذشته مثل «اغماء» یا «صاحبدلان» ندارد ، ولی در ژانر مشابه آن‌ها ساخته شده است، گفت: مهم‌ترین ویژگی سریال «خواب‌زده» این خواهد بود كه مردم را با یك مفهوم تازه دینی آشنا می‌كند.

مشاور مدیر شبكه اول و مشاور مذهبی سریال «خواب‌زده» كه به مناسبت ماه رمضان درحال ساخت است، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: «خواب‌زده» در ژانر ماورایی و معنویی است ولی در ساخت آن از مدل‌های مرسوم سینمای دنیا استفاده نشده است، بلكه با پشتوانه‌ی باورهای اعتقادی و دینی خودمان و باتوجه به آموزه‌های دینی درخصوص مساله مبدأ و معاد به فیلمنامه‌ رسیدیم.

خوابزده،در ژانر ماورایی و معنویی

حجت‌الاسلام گلی تصریح كرد: مهم‌ترین ویژگی «خواب‌زده» این خواهند بود كه مردم را با یك مفهوم تازه دینی آشنا خواهد كرد. من نیز گام‌به‌گام با ساخت این سریال همراه هستم تا محصول نمایشی هم دارای پیام برای مخاطبان باشد و هم آن را جذب كند.

مهم‌ترین ویژگی «خواب‌زده» این خواهند بود كه مردم را با یك مفهوم تازه دینی آشنا خواهد كرد. من نیز گام‌به‌گام با ساخت این سریال همراه هستم تا محصول نمایشی هم دارای پیام برای مخاطبان باشد و هم آن را جذب كند.

به گفته‌ی وی «خواب‌زده» نام موقت این سریال است و نام قطعی این سریال سیروس مقدم تا قبل از آغاز ماه مبارك رمضان اعلام خواهد شد.

گلی ادامه داد: تصویربرداری این سریال بدون هیچ مشكلی، بسیار خوب و با موفقیت در تهران درحال پیگیری است و تا قبل از آغاز ماه رمضان تمام مراحل تصویربرداری و تولید آن به پایان خواهد رسید و از ابتدای این ماه مبارك، از شبكه‌ی اول سیما پخش می‌شود.

خوابزده،در ژانر ماورایی و معنویی

حجت‌الاسلام گلی در پاسخ به این پرسش كه چگونه تلاش كردید سریال «خواب‌زده» به سریال‌هایی مثل «اغما» یا «بیگناهان» شبیه نشود و كار تكراری تولید نشود، گفت: ما در ساخت یك سریال تلویزیونی نگران این نیستیم كه كاری شبیه كار دیگری نشود، بلكه مهم این است كه تكرار آن كارها نباشد. مضامین مشترك و پیشرفت قصه‌ها براساس موضوعاتی كه از یك گونه نمایشی تبعیت می‌كنند، الزاما به معنای تكراری بودن نیست، ما در فیلمنامه‌نویسی موقعیت‌های نمایشی محدود داریم و تمام فیلم‌هایی كه ساخته می‌شوند هم درون آن قالب‌های محدود گنجانده می‌شوند، ولی این به معنای تكرار یكدیگر نیست.

خوابزده،در ژانر ماورایی و معنویی

وی در پایان تاكید كرد: هركدام از سریال‌های ماه رمضان باید بتوانند یك مفهوم تازه را در حوزه‌ باورهای دینی برای مردم تشریح كنند، این امر موفقیت بزرگی برای تلویزیون خواهد بود.

گفتنی است مصاحبه‌ی ایسنا با حجت‌الاسلام جواد گلی با موضوع ضرورت ادامه‌ی ساخت فیلم و سریال‌های مذهبی و ماورایی در سیما طی روزهای آینده در ایسنا منتشر خواد شد.

منبع : ایسنا