تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان سنجش آموزش کشورگفت: بحث پذیرش جنسیتی مطرح نیست و صرفاً بحث تناسب سازی ظرفیت ها بر اساس نیازهای کشور مطرح است و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکترپورعباس درباره پذیرش جنسیتی در کنکور توضیح می دهد

پذیرش در کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشورگفت: بحث پذیرش جنسیتی مطرح نیست و صرفاً بحث تناسب سازی ظرفیت ها بر اساس نیازهای کشور مطرح است و تناسب سازی را نباید با محدودیت و آنچه که امروز تحت عنوان پذیرش جنسیتی رایج شده است، یکی دانست.

پورعباس اضافه کرد: در سال گذشته با اینکه همیشه گفته می شود در حق دختران اجحاف می شود در رشته پزشکی 61 درصد پذیرفته شدگان دختر بودند. همچنین در رشته حقوق 60 درصد پذیرفته شدگان دختران هستند. ضمن اینکه در سال گذشته دختران 32 درصد پذیرفته شدگان کامپیوتر و مکانیک را به خود اختصاص دادند در حالی که در سالهای قبل این میزان 10 تا 12 درصد بود.

وی افزود: در بخش دانشگاه های پیام نور، آزاد، علمی کاربردی و فراگیر پیام نور چنین بحثی وجود ندارد و فقط در یکی از ظرفیت های مشخص برای رفع نیازهای جامعه مجبور هستیم تا در برخی موارد دختران و در برخی دیگر پسران بیشتر پذیرش شوند.

وی تأکید کرد: تناسب سازی ظرفیت ها در برخی جاها به نفع پسران و در برخی جاها به نفع دختران تعیین می شود که در نهایت نفع جامعه و حل مسائل آن مد نظر است.

گرد آورنده : خانم قزل