تبیان، دستیار زندگی
سادگی و ابداع را با هم بیامیزید و اطلاعات خود را با نرم افزار سادهClone CD كپی نمایید. این برنامه یكی از قدرتمندترین برنامه ها برای كپی سی دی های خش دار و قفل دار می باشد. می توانید اكثر فرمت های فایل های صوتی، اطلاعات، تصا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


آموزش نرم افزار
Clone CD

سادگی و ابداع را با هم بیامیزید و اطلاعات خود را با نرم افزار سادهClone CD كپی نمایید. این برنامه یكی از قدرتمندترین برنامه ها برای كپی سی دی های خش دار و قفل دار می باشد. می توانید اكثر فرمت های فایل های صوتی، اطلاعات، تصاویر و فایل های ویدیویی را با این برنامه كپی كنید.Clone CD كیفیت بالایی را در كپی كردن سی دی ارایه می دهد. این برنامه می تواند انتخاب های زیادی را برای كپی سی دی در اختیار شما قرار بدهد. اكثر اطلاعاتی كه این برنامه كپی می كند در انواع –CD Rom ها خوانده می شود.

در این قسمت تصمیم داریم كار با این برنامه ساده و كاربردی را با هم بیاموزیم: پس از اجرای آن كادر كوچكی باز می شود كه چهار شمایل گرافیكی در آن مشاهده می شود. اگر با ماوس توقف كوتاهی بر روی هر یك از آنها داشته باشید در قسمت پایین كادر عملكرد آن را مشاهده خواهید نمود. در صورتی كه كار با سایر برنامه های كپی سی دی مانندNero و یاEasy CD Creator را بدانید طبیعتاً مشكلی در این برنامه كوچك نخواهید داشت.

ایجاد قابل شبیه سازی شده از یك سی دی

1- اولین شمایل گرافیكی

Clone CD یعنیRead to Image File را انتخاب تا كادری باز شود. در این قسمت می توانید نوع سی دی مبداً خود را مشخص كنید و سپس دكمهNext را بفشارید. زمان كوتاهی صرف می شود تا دیسك در دیسك گردان خوانده شود.

2- سپس در كادر بعدی می توانید نوع فرمت فایل را انتخاب كنید كه در اینجا چهار فرمت وجودMultimedia, Game CD) Audio CD, Data CD)پس از انتخاب مورد دلخواه روی دكمهNext كلیك كنید.

3- كادر بعدی شامل محل ذخیره سازی قابل تصویری و ایجاد راهنما برای آن است.

4- پس از فشردن دكمهOK كادر دیگری گشوده می شود كه پیشرفت مراحل ایجاد فایل تصویری را نمایش می دهد و بعد پیغام به پایان رسیدن آن ظاهر می شود. به این صورت تصویری از سی دی شما ساخته شده است. توجه داشته باشید كه مسیر ذخیره سازی آن را فراموش نكنید.

كپی كردن فایل تصویری ایجاد شده

1- شمایل گرافیكیWrite From Image Fileرا انتخاب كنید تا كادرانتخاب فایل بر روی صفحه نمایشگر باز شود. با فعال كردن عبارتDelete after a successful writeفایل تصویری پس از كپی موفقیت آمیز حذف می شود.

2- حالNext را بفشارید و در كادر بعدی در قسمتWrite Speed سرعت كپی شدن فایل را انتخاب كنید. سرعت های متفاوتی در اینجا برای كپی سی دی وجود دارد. سرعت های بالا به شرطی قابل اجرا هستند كه دیسك گردان شما نیز بتواند با این سرعت كار كند. سعی كنید سرعت متوسطی را انتخاب كنید تا كپی شما با دقت بیشتری انجام شود. پس از انتخاب نوع فرمت فایل انتخابی روی دكمهOKكلیك كنید تا مراحل ضبط شروع شود.

كپی سی دی به سی دی

در صورتی كه دستگاه شما دارایCD- RW CD-R باشد می توانید یك سی دی را به طور كامل بر روی سی دی دیگر ذخیره كنید.( البته در غیر این صورت می توانید از روش هایی كه در قسمت های گذشته در آموزشEasy CD Ceator وNero گفته شد نیز استفاده نمایید.

1- برای این كار رویCopy CD كلیك نمایید تا كادر انتخاب-CD Reader باز شود. پس از انتخاب مبداً خود روی دكمهNext كلیك كنید و در كادر بعد نوع فرمت دلخواه را انتخاب نموده و سپسNext را بفشارید.

در كادر بعدی می توانید از فایل تصویری برای كپی كردن استفاده كنید و یا با فعال نمودن عبارتCopy on the fly از روش پروازی كه در نرم افزارNero به توضیح آن پرداختیم استفاده نمایید. سپس Next را بفشارید تا مراحل كپی سی دی انجام شود.

حذف اطلاعات از روی سی دی

آخرین شمایل گرافیكیErase CD می باشد كه قدرت حذف اطلاعات از روی سی دی هایCD-RW را دارد، تا بتوانید مجدداً بر روی آنها اطلاعات جدیدی را ذخیره سازید. پس از گشوده شدن یك كادر مراحل حذف اطلاعات آغاز می شود.

برگرفته از روزنامه همشهری