تبیان، دستیار زندگی
با پایان هفته نخست رقابت های المپیک 2008 پکن، کشورهای صاحب نام در ورزش دنیا برای افزایش مدال های خود تلاش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواندنی های المپیک 2008 پکن(2)

المپیک

با پایان هفته نخست رقابت های المپیک 2008 پکن، کشورهای صاحب نام در ورزش دنیا برای افزایش مدال های خود تلاش مضاعفی را انجام می دهند اما کاروان ورزشی ایران همچنان در حسرت مدال باقی مانده است. در زیر اتفاقات و اخبار جالب و مهم روزهای اخیر در المپیک را می خوانید:

مدال های دو ورزشکار دوپینگی پس گرفته شد

دوپینگ

كمیته بین المللی المپیک روز جمعه اعلام كرد: كیم جونگ سو دارنده دو مدال المپیك پكن به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ خود از حضور بیشتر در المپیك پكن محروم شده و مدال های وی نیز پس گرفته شده است. كیم در ماده 50 مترتپانچه مدال نقره و در ماده 10 مترتپانچه بادی مدال برنز کسب کرده بود.

به نقل از ایسنا، به این ترتیب تان زونگلیانگ از چین مدال نقره 50 متر را از آن خود كرد وولادیمیر ایساكف از روسیه نیز مدال برنز این ماده را بدست آورد. در 10 متر تپانچه بادی نیزجیسون ترنر از ایالات متحده آمریكا مدال برنز كیم را از آن خود كرد.

یكی از سخنگوهای IOC همچنین اعلام كرد كه دو تی انجان تونگ ژیمناست زن ویتنامی هم به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ خود با محرومیت كمیته بین المللی المپیك روبرو شده است.

1300 كیلومتر دوچرخه سواری برای دیدن المپیك

دوچرخه

یك مرد چینی مادر بزرگ 98 ساله خود را با دوچرخه به پكن آورد.

به نقل از فارس، ایوشیان‌ هویی، مرد چینی 32 ساله مادر بزرگ 98 ساله خود را برای دیدن بازی‌های المپیك 2008 به پكن آورد. این مرد چینی به جای استفاده از هواپیما یا ترن، از دوچرخه استفاده كرد. وی برای رساندن مادربزرگ به پكن، 1300 كیلومتر ركاب زد تا رویای مادر خود را به تحقق برساند.

پائول شوكومله ركورددار حضور در المپیك

پائول شوكومله

یك سواركار قدیمی آلمان ركورددار حضور در رقابت‌های المپیك شد.

به نقل از فارس، پائول شوكومله، قهرمان سواركاری ژرمن ها دهمین حضور خویش را در مسابقات المپیك جشن می گیرد.

این سوار كار برای نخستین مرتبه در المپیك 1968 مكزیك حضور یافت و بارها با حضور در رقابت های سواركاری با مانع، افتخارآفرین شد. وی در رقابت‌های 2004 به عنوان مربی در آتن حضور یافت و تیم كره جنوبی را هدایت كرد.

وی اكنون هدایت تیم ملی سواركاری چین را برعهده گرفته كه برای نخستین مرتبه در یك دوره مسابقه المپیك شركت كرده است.

هشدار چین به نژادپرستی اسپانیایی ها

اسپانیا

كاروان ورزشی اسپانیا برای دومین بار در یك هفته گذشته از سوی رسانه‌ها متهم به نژادپرستی شد.

تیم پینگ پنگ اسپانیا در یك عكس دسته جمعی در هتل محل اقامت، چشم‌های خود را به حالت كشیده درآورده و از این طریق باعث ناراحتی مقامات چینی شده اند. پیش از این، تیم المپیك بسكتبال اسپانیا نیز این حركت را انجام داده بود.

ادامه این روند باعث می شود كمیته بین المللی المپیك برخورد جدی با كاروان ورزشی این كشور اروپایی داشته باشد.

شیر، عامل موفقیت فلپس

فلپس

روزنامه اشتاندارد اتریش در گزارشی كوتاه درباره موفقیت های مایكل فلپس در المپیك، نوشت كه این شناگر با رعایت بسیاری از موارد مانند تغذیه، توانسته به طور پیوسته خود را در سطحی بالا نگه دارد.

به نقل از فارس، گزارش روزنامه اتریشی در مورد فلپس كه تاكنون در المپیك چین 7مدال طلا كسب كرده،‌ حكایت از این دارد كه شیر در برنامه غذایی این شناگر جایگاه ویژه ای دارد. فلپس كه در المپیك آتن هم صاحب 6 مدال طلا شد، حداقل روزی 2 لیوان شیر می‌نوشد. وی این كار را بعد از تمرین و بازی انجام می‌دهد تا چربی‌های اضافی بدنش سوخته و كاملا عاری از چربی داشته باشد.  فلپس با استفاده از تمام توان عضلات بدن خویش، در داخل آب، ‌به سمت ركوردهای جهانی یورش می برد و بر شمار مدال های خود می افزاید.

حذف فدرر و خواهران ویلیامز از المپیك

فدرر

نفرات اول تنیس جهان در بخش زنان و مردان از المپیك 2008 پكن حذف شدند.

به نقل از فارس، راجر فدرر تنیسور سوئیسی كه با وجود تمام شكست های چند سال اخیر مقابل نادال و ناكامی های سریالی در تورنمنت های بزرگ همچنان نفر اول در رنكینگ جهانی تنیس است، با شكست مقابل جیمز بلیك آمریكایی، با المپیك خداحافظی كرد. این در حالی بود كه كارشناسان با قاطعیت فینال المپیك را میان وی و نادال پیش بینی كرده بودند.

در بخش مردان بلیك به مصاف دارنده نشان برنز المپیك آتن یعنی گونسالس اهل شیلی می رود. گونسالس توانسته ماتئو از فرانسه را شكست بدهد. نادال نیز برای رسیدن به دیدار نهایی باید از سد محكمی به نام نوواك جوكوویچ بگذرد.

همچنین خواهران ویلیامز، سرنا و ونوس نیز با شكست مقابل حریفان خود مجبور به ترك دهكده المپیك شدند.

استقبال از شعار المپیك

المپیک

تماشاگران حاضر در پكن از شعار این رقابت ها استقبال قابل توجهی كرده و بارها آن را به زبان می آورند.

به نقل از فارس، در تمامی سالن های برگزار كننده مسابقات شعار "یك جهان، یك رویا"، در قالب پلاكاردهایی نصب شده است. مردم حاضر در این سالن ها از كشورهای مختلف، با استقبال از این شعار، در برخورد با یكدیگر این شعار را تكرار می كنند. هواداران از قاره های مختلف با بیان این شعار، به اتحاد ملت ها تاكید دارند.

جنجال مربی چینی تیم والیبال امریكا

لانگ

سرمربی چینی تیم ملی والیبال بانوان آمریكا باعث جنجال و اعتراض تیم های حاضر شد.

به نقل از فارس، لانگ پینگ، قهرمان سابق تیم ملی والیبال چین كه سرمربی تیم ملی بانوان امریكا است، در جریان دیدار برابر ونزوئلا،‌ پشت میكروفن ورزشگاه قرار گرفت و به زبان چینی، تمام تماشاگران حاضر در سالن را تحریك و تشویق به تیم امریكا كرد. تحت تاثیر این تشویق، آمریكا موفق به كسب برد 3 بر یك مقابل ونزوئلا شد كه همین سبب اعتراض چند تیم از جمله حریف شد. آنها معتقدند كه اصل بی طرفی در این دیدار با توجه به حركتی كه مربی تیم امریكا كرده، رعایت نشده است.