تبیان، دستیار زندگی
دبیر کل کمیته ملی المپیک با ابراز نارضایتی از عملکرد ورزشکاران ایران در هفته اول بیست و نهمین دوره بازیهای....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هزینه 8 میلیاردی برای المپیکی های ایران

کاروان ایران

دبیر کل کمیته ملی المپیک با ابراز نارضایتی از عملکرد ورزشکاران ایران در هفته اول بیست و نهمین دوره بازیهای المپیک گفت: برای آماده سازی کاروان ورزشی کشورمان 8 میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

به نقل از مهر، علی کفاشیان که خبرنگاران گفتگو می کرد، به کسب نتایج ضعیف ورزشکاران ایران در المپیک اعتراف کرد و گفت: عملکرد کاروان ما رضایت بخش نبوده زیرا پیش بینی می کردیم در هفته اول دو، سه و حتی 4 مدال در رشته های کشتی، جودو و پرتاب دیسک بگیریم اما ورزشکاران این رشته ها در حد انتظار ظاهر نشدند و پیش بینی ما برعکس شد.

وی افزود: برای خود ما هم جای تعجب دارد که چرا ورزشکارانی مثل سوریان و حدادی که در حد قهرمانی جهان هستند در این مسابقات اینقدر ضعیف و دور از انتظار ظاهر شدند و حتی نتوانستند عملکرد گذشته را داشته باشند. اینها ورزشکاران استثنایی ما بودند اما متاسفانه مطابق با انتظارات ظاهر نشدند.

جودو

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: ناکامی کاروان ورزشی ایران تا به حال را قبول داریم اما واقعیت این است که تا وقتی به تک ستاره ها دل ببندیم نتیجه اش همین می شود.

وی ادامه داد: با این شرایط منتظر نتایج هفته دوم هستیم و امیدواریم بتوانیم مدال کسب کنیم. البته حتی اگر در هفته دوم هم مدال بگیریم و موفق باشیم دلیل نمی شود که ناکامی های هفته اول را فراموش کنیم. این ناکامی ها باید ریشه یابی و بررسی شود و همه آنهایی که در کار آماده سازی و نظارت المپیک سهیم بوده اند باید پاسخگو باشند.

کفاشیان با اشاره به هزینه هایی که برای آماده سازی کاروان ورزشی ایران صورت گرفته، گفت: کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران المپیکی 8 میلیارد تومان هزینه کرده و از بین همه ورزشکارانی که این هزینه شامل آنها شده است تعدادی به عنوان نمایندگان ایران راهی المپیک شدند اما متاسفانه انتظارات برآورده نشد به جای باختن باید بگویم بد باخته ایم.